Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Mye vann/ ødematøs
-
08-12-10, 20:21 #1
Mye vann/ ødematøs
Den siste halvannen uken har jeg blitt mer vandig i kroppen. Føler dette går spesielt utover legger/føtter og fingrene, samt brystregionen. Merker at jeg er mer stiv i kroppen også og ikke minst TRETT! Brystene mine er også ekstremt ømme og vonde :(
Blir man mer stiv som følge av vannet, eller kan man føle man er ødematøs ved stive ledd?
Også lurer jeg vel på om dette er sykdommen i seg selv eller nok et tegn på en eventuell underdosering? (Jeg tar fortsatt 90 mcg. Erfa.. og blodprøvene viser et bittelite snev av overdosering).
Det har forlengst gått opp for meg at dette virkelig er en vrien sykdom som det synes som om jeg aldri skal i det minste komme litt nær mål.. :(Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)
-
08-12-10, 20:43 #2
Sv: Mye vann/ ødematøs
Hva i blodprøvene er det som viser et snev? Ikke TSH vel?
Jeg synes det høres ut som en underdosering, men hvis ikke det stemmer med mengden hormon i blodet så er det kanskje på tide å gå opptaket i sømmene?
Men dosen din er ganske liten - så post de siste resultatene dine... Det virker rart at du skal være overdosert på dette dersom du ikke har bra restfunksjon.
Har du kanskje vært syk/hatt mensen i det siste? Det kan kreve mer av kroppen og stoffskiftet enn vanlige dager.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-12-10, 21:25 #3
Hej Flower

Ja, det lyder som underdosering. Og som vældig lidt medicin i det hele taget. Men måske skal du have tjekket, hvordan evt. andre hormoner og hormontilskud påvirker stofskiftet (eller den anden vej rundt)?
Nielsigne
-
08-12-10, 21:37 #4
smgj,slik ser de siste prøveresultatene ut som ble tatt i oktober:
Fritt T4 ligger på 15,6 (Ref. området er på 11-23)
Fritt T3 på 5,8 (Ref.området er på 3,5-5,0)
Anti-TPO på 343 (<100)
TSH- på 0,01 (Ref. 0,20-4,0)
Nielsigne, jeg tar litt binyrestøtte. Vurderer kutte det ut for å se om det hjelper på ødemene? Jeg har tatt 15 mg med Cortef, i dag nede i 5 mg.. Dette er på egenhånd og ikke i samarbeid med legen altså
Ja, jeg blir litt desperat må jeg innrømme.
Jeg tar østrogentilskudd så jeg tenker jo litt den veien at brystene kan bli veldig ømme ut av dette, men hvorfor en økning og det er mest på venstre brystside? Er det en kjent faktor ved østrogentilskudd?
En dag føler jeg at jeg vet alt, en annen usikker på det meste
Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
-
08-12-10, 21:48 #5
Vel... det ser ikke så ille ut. Tok du de prøvene der medisinfastende?
Spiser du selen og d-vitamin? Jeg tenker at kanskje opptaket ditt til cellene kanskje ikke er helt optimalt?Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-12-10, 21:59 #6
Ja, tar alltid fastende prøver. Tar Selen og D-vitaminer fast
Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
-
08-12-10, 22:11 #7
Svært hvad der er hvad ....
Efter at jeg er begyndt at bruge Erfa, oplever jeg af og til, at en af mine gamle dårligdomme rejser sig og laver ballade i nogle dage. Så lægger det sig igen. Det er måske, fordi man er ved at reparere noget, sådan i al stilfærdighed?
Jeg har døjet meget med brystspænding og ømme bryster op til mensen. Det er ikke sådan mere. Men lige inden, det rettede sig, havde jeg tre omgange mens, som var rigtig slemme med brystspænding - det gjorde helt vildt ondt. Næsten lige så ondt som da jeg var på den forbandede Ny Eltroxin ...
Men som sagt, det er så godt som væk nu. Mærker næsten ikke noget til det.
... Men eh ... hvad er Cortef? Jeg ved, det er noget til binyrerne ... men tager man så også hc, eller? Ja, det roder for mig, det med binyrerne!
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 08-12-10 kl 22:14 Begrunnelse: sørgsmål om Cortef
-
09-12-10, 06:24 #8
Da må jeg si at jeg er litt tom for ideér. Men jeg hadde nok ikke gått ned på de verdiene med de symptomene du har.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-12-10, 11:29 #9
Hei Flower
Jeg bruker Erfa og HC som deg. En dag hadde jeg veldig hevelse i ansiktet å følte meg ikke bra. Venstre øyelokk hang veldig. Jeg forstod ikke årsaken, men det oppdaget jeg når jeg skulle legge meg om kvelden. Jeg gjør det slik at jeg har min første morgendose med Erfa og HC på nattbordet og klokken på ringing kl 0630. Heller tablettene i munnen og skyller ned med vann fra flaske. Denne kvelden oppdaget jeg at HC tabletten lå igjen i esken på nattbordet. Jeg hadde altså ikke fått i meg morgendosen med HC.
HC er kjent for å gi ødemer, men særlig for oss med lavt stoffskifte kan mangel på HC også gi ødemer. Men svaret får du nå når du trapper ned på HC, ved at du ser om du blir verre eller bedre.
-
09-12-10, 12:29 #10
Nielsigne
Cortef er præparatnavn på hydrocortison. Bare søg på cortef. 
Jeg tror det bliver værre, men håber jeg har uret! Flover har længe haft en slags "tablet-skræk" (så vidt jeg husker) og det kan være grunden til, at Flower (så at sige) aldrig rigtig kommer op i dose af den medicinering hun er på, inkl. HC - er mit bud.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
vann i kroppen....
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 05-09-10, 01:23 -
Noen som har hatt ødemer / "vann" i kroppen - og blitt kvitt det?
Av Kevlin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 01-06-10, 12:01 -
Vann i knærne?
Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 5Siste melding: 22-11-06, 22:58
Svar med sitat

Bokmerker