Viser søkeresultater 21 til 30 av 86
Tråd: B12-vitamin
-
25-08-05, 13:45 #21
Dette enzymet n`Finn som hindrer tablettopptak, gjelder det i så fall alle sorter tabletter?? Har aldri hørt om noe sånt før
B12 hos meg er 326 så det er kankje ikke så altfor lavt da, men jeg har av og til skjelvinger. Likevel - kan nok lese på meg litt sykdom her. Ser faren i det da.
Men et tilleggsspørsmål her: Merker dere større matlyst med inntak av B12? Normalt har jeg full kontroll på hva jeg putter i munnen, men de siste dagene har dette vært ute av kontroll. Jeg har lyst på alt mulig - salt eller søtt. Og jeg spiser det også!! Det er det verste, og nå mistenker jeg denne B 12 `en da.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
25-08-05, 22:23 #22
Jeg merker ikke noe større matlyst enn før. Merker ikke noe søt- eller salthunger heller.
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
26-08-05, 00:30 #23
Instrict factor gjelder bare for opptak av B12.
Men lignende situasjoner finnes for opptak av svært mange stoffer av typen : for å ta opp jern må det være C-vitamin tilstede i tarmen.
Calcium - D-vitamin osv.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-08-05, 04:36 #24
Hei.
Jeg har ikke merket større matlyst eller søthunger ved bruk av B-12.
Bruker nu bare 1-2 pr uke. Solgar B-12, 1000 mcg.
-
20-09-05, 10:38 #25
Jeg merker som regel ikke så mye. Kanskje bare at jeg blir litt piggere, får litt mer energi. Men det kommer helt an på hvor mange plager jeg har av mangelen og hvilke plager jeg merker mest til.
Dessuten regulerer det magen min, for når jeg har lavt b12-nivå, så får jeg diare og vanskelig med å holde på avføringen, sånn at jeg ofte må løpe i full fart til nærmeste toalett. Balanseproblemer, angst og sterk depresjon er vanlig, og det har jeg også opplevd. For to år siden hadde jeg så store balanseproblemer at jeg datt ned ei murtrapp ute og var nær ved å slå hodet i grunnmuren på huset her. Jeg satte ned benet, men hjernen min fikk beskjed om at der var det ikke noe ben, så da datt jeg. Det gikk bra, jeg brakk ingenting. Bare slo meg kraftig.
Dette kommer av at b12 har en finger med i spillet når det gjelder nervenes funksjon. Er det lite b12, så fungerer heller ikke nervene skikkelig og dermed kan man få problemer med ustøhet, skjelvinger, prikking i hendene, og problemer med å holde på urin og avføring. Mangel på b12 kan også føre til pernisiøs anemi.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
06-11-06, 20:13 #26
Hvilket nivå på B12 ved lavt stoffskifte?
Hei husker ikke helt referanseverdien på B12, men mener det er 150. Mener å ha hørt et sted at de med lavt stoffskifte trives best med verdier nærmere 300. Noen som vet dette?
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
06-11-06, 20:37 #27
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2006
- Meldinger
- 13
Det stemmer at det skal ligge rundt 300 ja, men ikke bare for de med lavt stoffskifte.
Jeg hadde B12 på 283 og selv om referanseverdiene ligger på 170-650 mente legen min på Balder-klinikken i Oslo at dette var for lavt. Nå ligger B12 min på 466 etter injeksjoner.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-11-06, 20:46 #28
Jeg ligger på 199, men den forrige legen sa dette var bra. Må ta meg en prat med henne jeg går til nå å høre om det ikke er mulig å få tatt nye prøver. Lav B12 gir vel en del plager det å.
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
06-11-06, 21:20 #29
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2006
- Meldinger
- 13
Hmm.. Det synes jeg hørtes rart ut at legen din sa det var normal verdi. Min lege på Balder-klinikken sa at dette nesten var alarmerende B12 mangel og at jeg øyeblikkelig måtte begynne med B12 injeksjoner. Ville nok tatt det opp en gang til var jeg deg.
Her har du i tillegg en nyttig link angående symptomer og etc.
Lykke til
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-11-06, 21:21 #30
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2006
- Meldinger
- 13
Glemte linken
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322331For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
B12-vitamin
Av nora i forumet B-vitaminerSvar: 128Siste melding: 01-12-11, 18:13 -
10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 4Siste melding: 21-05-10, 18:35 -
Vitamin D...
Av Hassan i forumet D-vitaminSvar: 24Siste melding: 21-02-10, 08:01 -
D-vitamin
Av Carro i forumet D-vitaminSvar: 3Siste melding: 23-06-09, 10:57
Svar med sitat
Bokmerker