Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    30

Standard Ketolyse-kuren

Er det noen her som har erfaring med Ketolyse-kuren? Eller er den uaktuell for de med lavt stoffskifte? Ser at det bl.a. blir anbefalt soyaprodukter, noe som jeg ikke tror er så bra for stoffskiftet.

I løpet av førstkommende vinter og vår skal kiloene bort har jeg bestemt, men de rikker seg ikke uansett hvor mye jeg enn trener. Ikke spiser jeg spesielt mye eller usunt heller, så det må kraftigere ting til har jeg funnet ut. Jeg ligger på vippen til lavt stoffskifte, men har lest flere steder at man blir ikke overvektig av lavt stoffskifte :(

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

HEi

Soya er ikke bra for oss med lavt stoffskifte. Så selv om jeg ikke vet noe om kuren ville ikke jeg tatt sjansen.

Når det kommer til vekt og lavt stoffskifte, så stemmer det ikke det du leser. Det er veldig mange som sliter stort med vekten når de har stoffskifte problemer. Det at vektproblemer ikke følger denne sykdommen er ikke sant rett og slett.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

For meg er det sant. Jeg har lavt stoffskifte, men er tynn som ei flis..

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard Ketolyse-kuren

Hvis du trener hardt og ikke spiser så mye kan det vel hende kroppen går på sparebluss. (Her er det hungersnød og harde tak, jeg lagrer alt på kroppen!). En litt søkt teori?
    Den ketolyse-kuren har jeg ikke noe greie på.
    Klara

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Ketolyse og trening er en dårlig kombinasjon. Du trenger karbohydrater for å få utbytte av treningen din.

Såg du skreiv om trening under "Høyt stoffskifte". Jeg har lavt, men har trent hardt og mye i mange år, dvs flere ganger i uken. Det funker fint for meg. Selv om jeg ikke får bukt med de siste 6 kiloene! :(
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    35
    Meldinger
    30

Standard Sv: Ketolyse-kuren

Nå vet jeg at dette er en veldig gammel tråd, men velger å svare uansett
    Jeg har fulgt ketolysekuren nå i 6 uker, og har tatt av 13 kg Man må ikke bruke soyamel Det har ikke jeg gjort. Jeg trives veldig godt på denne dietten. Spiser meg mett, og har ikke lengre problemer med magen! Ingen sure oppstøt, ingen mageknip, ingen oppblåst mage og iingen problemer med treg mage slik som før! Jeg anbefaler kuren uten tvil!
    Jeanett Elisabeth. Har jeg lavt stoffskifte?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    69

I tillegg vet jeg av egen erfaring at det går utmerket å trene hardt på ketogent kosthold. Kroppen trenger bare noen uker å bli vandt med ren fettforbrenning.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Kan noen fortelle hva denne kuren egentlig er?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    35
    Meldinger
    30

Det er en lavkarbo-kur Går ut på at man skal spise mellom 15-20 karbohydrater om dagen, og øke fettinntaket slit at man bytter om forbrenningen til fett. Om det gav noen mening i det heletatt.. haha.. se på denne linken heller: http://www.ketolyse.no/?group=1443&s...=1444&art=2002
    Jeanett Elisabeth. Har jeg lavt stoffskifte?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    69

Jag har spist lavkarbo nå i over 2 år, hvor jeg startet på Ketolysekuren. Min erfaring er at en ikke trenger å tilsette soyaprodukter i det hele tatt.
    Det eneste er å spise naturlig ren mat uten for mye tilsetningsprodukter.
    Rent kjøtt/fisk, skalldyr, egg, vegetabilsk og animalsk fett, fete oster, seterrømme, fløte, noe nøtter, grønsaker som vokser over jorden og enkelte bærsorter. Utrolig mye forskjellig mat.
    Omstillingen for de fleste ligger faktisk å se forbi vanen med brødmåltider og enkle løsninger som blir brukt i farten. For ikke å snakke om å spise mengder med fett

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn