Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Hybrid View

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard noen som vet

en lege sa en gang til meg at de ikke kunne opperere kjærtelen min.på grunn av betennelsen,jeg har flere svulster pluss knutestruma.de kunne skade ansiktnervene,stemmebåndene sa han. noen som ??
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det bør jo ha vært etter utredning for operasjon av en kirurg dette utsagnet kom ? Om ikke bør du nok avvente til du får svar fra en liknende.
    Betennelsen ? Den autoimmune reaksjonen er jo over på et par år, antistoffene har du for livet og de sier ingeting om kjertelens nåværende infeksjonsstatus.
    Høres nesten ut som han prøvde å skremme deg ? Klart det er et følsomt område å operere i, og risikoen er det jo du som tar - men på grunnlag av en fagmanns vurdering.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Det er da mange som blir operert, og de fleste med godt resultat.

Mannen min har operert ut halve kjertelen, og ble advart om at det kunne hende stemmebåndene ble påvirket fordi de ligger helt inntil. Men hvis man får operasjonen på et sykehus hvor de er rutinerte på den type operasjoner pleier det å gå riktig bra.

Jeg tok imot radioaktivt jod, og hadde operasjon som en siste utvei i tilfelle knutene skulle dukke opp igjen. Jeg får så digre, stygge arr, så operasjon satt langt inne hos meg.

Hos mannen min må man se svært godt etter for å se arret, det ble nesten helt borte på veldig kort tid, og stoffskiftet er helt fint uten medisiner. Han hadde ingen knuter, da.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

okkay.men forstod det slik på legen på haukeland at siden jeg har betennelse så oppererte de bare hvist høyst nødvendig.hvist det blir kreft i noen av svulstene eller knutene...kjeærtelen min er like str som en appelsin,,,min søster synest jeg har vokst ..skal opp på haukeland på torsdag,så får skrive ned en huskeliste
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard svar fra haukeland

nå har jeg hvert på haukeland,de fant en knute som de omtalte seg i mellom.husker ikke ordene helt ,stikkene,kantete.mangi et eller annet..men hørtes ikke bra ut.de tok prøver, det var vanskelig for svulsten var hard,,,han prøvde å bevege kulen med nålen men han satt fast.sa han til den andre legen.... kjertelen min har vokst mye, den er faktisk vokst i lengden også helt opp til haken. legen spurte flere ganger om jeg hadde smerter i den.... når vi var ferdig med stikkingen å satt der ,så var legen så opptatt med skriving ,,,,,div..så jeg tok mot til meg...he de svulstene mine så de fin ut?? nå har vi tatt prøver av en av de ,jeg ringer deg,,,,...hvilken diagnose har jeg egentig?dere har sagt tideligere at jeg har hasio/gravs... ne..rote,rote.på pc. sånne betenelsestruma har større sjans for kreft,,,men fikk ikke helt svar på spørsmålet. han synest stoffskifte var litt høyt,... fikk nesten en følelse hat jeg skal under kniven,,, mener ordet studenten brukte er den malignt...l usikker. neste kul litt lengre nede spurte han det samme .da svarte ikke legern men de diskuterte hvor stygg den var ,stikkende.kantete .noen andre fremmedord... såååå går å venter skulle få svar om en uke.......

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Du kan nok ikke få noe endelig svar før det er kommet svar på prøvene som ble tatt av knutene dine, men jeg skjønner godt at du er engstelig. Det virker ikke som om de har gitt deg så mange forklaringer. Du kan eventuelt ringe for å få en bedre forklaring, ellers så sender de sikkert et skriv til legen din også om hva som er gjort slik at du kan spørre ham/henne. Skal tenke på deg jeg.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard opprasjon i skjoldbruskjertelen

heisann,lurer på om noen av dere har opperert i kjærtelen?lurer på om det er smertefult.....hvor lenge varer de? om det er problemer med å drikke og spise etterpå?om det er stygge arr....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Tips: Står litt om det under "Opersjonssalen" litt lenger ned i forumet, men jeg har ikke lest innleggene. Kanskje du finner noe der?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har ikke tatt slik operasjon selv, men kjenner flere som har det. Arret syns ikke jeg ble stygt. Det ble en tynn hvit strek. Mange bruker et smykke for å skjule arret.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Oslo
    Alder
    50
    Meldinger
    21

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder