Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Hybrid View
-
02-12-09, 00:19 #1
Noen av dere som har ME, er plaget med hvitt belegg på tunga?
Jeg lurer på om noen av dere som har ME-er plaget med hvitt belegg på tunga? Jeg legger med et bilde, som er veldig detalgjert, noen vil helt sikkert synes det er ekkelt (så du er herved advart).
http://sportsfiske.nu/foto/display.p...3530/83307.jpg
Til dere som har sett på det. Hva i allverden kan dette være? candida sopp, bakterier ??? Noe med lavt stoffskifte å gjøre? Bør jeg gå til legen med dette_?
-
02-12-09, 00:27 #2
Sv: Hva er dette fornoe? Hvitt belegg på tunga
Har du vondt i halsen eller noe? Jeg kan få lignende belegg på tunga når jeg har halsbetennelse... Men det var ikke helt likt heller...
-
02-12-09, 00:29 #3
Nei har det daglig.. går ikke bort når jeg bruker tannbørste heller
-
02-12-09, 00:38 #4
Prøvd med farris? Grugle dette i noen dager? Om det ikke går bort ville jeg spurt legen hva dette kan være...
-
02-12-09, 07:32 #5
Det kan være sopp. Bruker du kortisoninhalator? Hvitt belegg=sopp kan komme om du ikke skyller munnen skikkelig etter kortisonspray. For eksempel
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-12-09, 08:01 #6
Hei!

Jeg tror også at det er mulig en sopp/candida infeksjon. (Jeg er ikke lege da!) Datteren min som fikk påvist candida gjennom en avføringsprøve når hun var mindre hadde også hvit belegg på tungen. Det finnes månge råd der ute om hvordan du kan behandle det, enten på en mer naturlig måte: olje av oregano, oliven blad ekstrakt, rå hvitløk, ekte surkål, probiotika på tungen før leggetid, osv. Det er også medisiner som man kan få respt for som kan bekjempe mot candida: nystatin, diflucan, osv.
Jeg får min i sjakk ved å unngå nærmeste alle karbohydrater. Jeg spiser ikke frukt, men mye grønne grønnsaker.
Her er en god link til en som tar for seg å behandle hele kroppen som har candida: http://www.healingnaturallybybee.com/
Håper at du får ordnet med det på et viss. Lykke til!
Lulu
-
02-12-09, 10:44 #7
Jeg har fått påvist store mengder candida ved avføringsprøve. Jeg bruker ikke kortisonhalator. Bruker ingenting av medisin. Jeg har dog tatt 3 antibiotika kurer siden jeg var 16, uten å tilføye gode tarmbakterier... mulig det er årsaken da... men skal få meg en time hos fastlegen da
-
10-12-09, 00:45 #8
Sopp! Diflucan tabletter er et godt forslag- i tillegg lurt å bruke soppmiddel lokalt. Du må ha resept på begge to. Lykke til!
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
10-12-09, 10:45 #9
Jeg har gått i ca 2 mndr med brennende svie og hvite små blemmer i munnen. Var til legen for et par dager siden. Han sa at han kunne ikke gi meg et godt svar på hva det var. Ikke typisk sopp sa han, men jeg fikk resept på soppdrepende sugetabletter, som jeg skulle ta 4 ggr pr dag. Fungizone. Så langt lindrer det noe. Tidligere kjøpte jeg på apoteket noe som heter Oralmedic. Dette hjalp for en dag eller to, men så blusset det opp igjen.
Håper du får hjelp!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
10-12-09, 11:54 #10
Hej Yvette (og andre)

Hvis du har været hos tandlæge omkring tidspunktet for blærernes udbrud, kunne det måske være gavnligt at ringe til tandlægen og høre om han kender til andre patienters evt. samme problem (selv om jeg ikke regner med at en tandlæge vil indrømme sådan noget, da det retter opmærksomhed på hans hygiejne certifikat). Man kan omvendt spørge om det lyder som noget tandlægen har set før og i så fald - om han/hun ved hvad det kan være. Det er nemlig ofte tandlæger som faktisk ser flest div. hud-reaktioner i folks munde, fordi det er langt fra altid at folk går til lægen ved blister eller lignende. Som du jo også selv har ventet (f.eks.) i hele to måneder....
Jeg ved ikke hvordan det er indrettet i Norge, men i Danmark går jeg aldrig til en tandlæge, der ikke har et hygiejne-certifikat hængende på en synlig plads i klinikken.
Men ellers kan jeg stå inde for at anbefale Kolloidt sølv fra en pålidelig leverandør. Jeg bruger selv denne og har gjort det i evigheder, også i husholdningen.
Hvis du evt. overvejer, lad dig ikke skræmme af historierne om "den blå mand"
. Det er noget helt andet han (uhæmmet) har brugt. Husker jeg korrekt var det et ioniseret (?) sølvpulver opslemmet i vand, eller noget i den retning. Det har intet med kolloidt sølv at gøre. Pigerne på det danske forum, særlig Linda bruger det entusiastisk. Hendes mand har Crohns tarmsygdom og har gennemgået 11 tarmoperationer, uden større bedring. Først efter at hun har "sat" ham på kolloidt sølv, er han blevet bedre nok til, at han nu omsider er begyndt at tage på i vægt, så hun er bare henrykt. Du kan bare spørge dem hvis du har brug andres private erfaringer.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Noen med diabetes her? hva spiser dere?
Av cathrin i forumet Helbred og kostholdSvar: 4Siste melding: 21-12-09, 23:44 -
Noen med diabetes her? hva spiser dere?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte og diabetesSvar: 4Siste melding: 21-12-09, 23:44 -
Rennende øyne og smerter i tunga
Av Tily i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 7Siste melding: 13-09-07, 20:38 -
Noen av dere som har erfaringer med Acth?
Av munch i forumet Cortisol / ACTHSvar: 12Siste melding: 21-04-07, 09:32 -
HAH! Svart på hvitt - skrevet av en lege om leger.
Av baremei i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 05-06-06, 08:51

Svar med sitat

Bokmerker