Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard 10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin

En 3-ledet bro i undermunden er vedhæftet på to tænder - en hjørnetand og en kindtand. Det viser sig at kindtanden ikke er helt rask mere. Der er infektion ved tandroden, som hidtil gav en tålelig ømhed med ugers mellemrum. Behandlingen kræver et tandkirurgisk indgreb, så jeg trak tiden ud alt for længe.

Omsider i forgårs gav tandroden op og der kom en kæmpe betændelse med hævelse af lymfekirtler under kæben, hævelse af kæben inde i munden og hævelse af halvdelen af ansigtet. Dunkende smerter kom, hovedpine og feber. Munden kunne ikke lukkes for smerter... I løbet af dagen i går blev det bare værre og værre. Jeg fik ganske almindelig kodimagnyl for smerterne, 4 stykker med ca. 3 timers mellemrum, men det har kun taget toppen af smerten og feberen. Når natten faldt på sov jeg kun halvt.

Da kl. var ca. 04 stod jeg op. Smerten var overvældende, feber og kuldegysninger raserende og jeg begyndte at frygte at snart går der betændelse i hele hovedet. Sådan føltes det. Så huskede jeg Mercolas råd om D-vitamin mod H1N1.

Jeg gik i medicinskabet og lagde kapsler med 5000 IU D3-vitamin frem. Så huskede jeg, hvad dr. Wilson skrev om kroppens ekstraforbrug af cortisol under infektioner, chok eller operationer og... så fiskede jeg to tabletter af hydrocortison frem, 40 mg som jeg lagde til kapslerne med D-vitaminet. Da jeg ved at det samme også gælder for kroppens behov for thyoxin - lagde jeg 1 grain Westhroid til. Derefter fandt jeg to slow-release-tabletter med C-vitamin, i alt 2 gram. Jeg slugte hele bunken med et stort glas vand. Så tænkte jeg videre og slugte yderligere 5000 IU D3-vitamin med lidt vand til og... så gik jeg i seng igen. Forpint af smerterne, af feber og træt.

Lidt over kl. 8 vågnede jeg op med munden fuld af blodigt mundvand. Tandbylden var væk, hævelsen i kæben var væk, hævelsen i ansigtet var væk, ømme kirtler under kæben var ikke ømme mere, feberen var væk, smerterne var væk. Kun trætheden var tilbage.... og jeg kunne spise igen.

I morgen kl. 10 skal jeg til kontrol hos min tandlæge. Da min tandlæge er en økologisk tandlæge, fluorfri og kviksølvfri, med et fast kosttilskudprogram han ordinerer sine patienter. Jeg er sikker på, at han end ikke vil blinke når jeg fortæller ham, hvordan min natlige "coctail" har reddet min dag i dag.

Det er ikke så lidt man får ud at lære om stofskiftesygdom, vel?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: 10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er ikke så lidt man får ud af at lære om stofskiftesygdom, vel?
    Fortsat sund og rask, og fortsat ved jeg ikke hvilken bestanddel af "coctailen" har gjort mig rask, eller om det bare vare "det hele".
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: 10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin

Jøsses, hvor dyktig du er...!!

Kan du, hvis du orker, skrive litt om hvordan du resonerte deg fram til mengden av dosene så vi andre kan lære? Bruker du hydrocortison fast,eller bare under veldig stress?

Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: 10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Kan du, hvis du orker, skrive litt om hvordan du resonerte deg fram til mengden av dosene så vi andre kan lære? Bruker du hydrocortison fast,eller bare under veldig stress?
    Hej Jeanette

Jeg har blot ladet mig lede af, hvad jeg kendte til i forvejen om kroppens diverse formål med hvert hormon. Jeg vidste jo, at under belastning forbruger kroppen mere thyroxin end i "fredstid" og jeg vidste jo også (fra lang tid med ufrivillig selvbehandling med Thyroid), at jeg umuligt kan dø af en ekstra Grain, vel?

Nogenlunde det samme gælder kroppens reaktion på større belastninger så som infektioner, ulykkestilfælde og andet, pludseligt opstået som kroppen reagerer på ved at udsondre masser av cortisol. Jeg har længe brugt "belastnings-forebyggende" hydrocortison når jeg vidste på forhånd, at jeg skal igennem en hård dag eller under sygdom (jeg heldigvis bukker under for meget sjældent). Desuden er den cortisol-ekspert jeg stoler mest på, William Mck. Jefferies (se: INSTRUCTIONS FOR PATIENTS TAKING CORTISOL). Han anbefaler direkte patienterne i behandling for adrenalinsufficience, at double up deres HC-dose under infektionssygdom og fortsætte med det indtil de er symptomfri - har jeg fulgt hans anbefaling. At det så blev 40 mg berører på, at der var ingen grund til at skyde spurve med kanoner til at begynde med. Meningen var at øge HC dagen efter, hvilket jeg så ikke behøvede alligevel, gudskelov.

C-vitaminet ved jeg, sammen med kolesterol, er den bedste "mad" for binyrerne, foruden alt det andet det gør godt for, så det var (for mig) naturligt ikke at glemme i denne sammenhæng.

Alt i alt, er jeg altså blevet drevet så langt ud af mine læger i sin tid, at jeg har for længst overtaget min egen behandling og dette er grunden til, hvorfor jeg aldrig anbefaler andre noget baseret på mine personlige erfaringer. Men jeg fortæller gerne om hvad jeg har oplevet.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: 10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin

Flot klaret, Anisa

Lignende tråder

1. D-vitamin
    Av Carro i forumet D-vitamin
    Svar: 3
    Siste melding: 23-06-09, 10:57
  2. D-vitamin..........
    Av Tiffen i forumet D-vitamin
    Svar: 6
    Siste melding: 18-11-08, 13:05
  3. B6 vitamin
    Av Bille i forumet B-vitaminer