Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 37

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Norsk Medisinaldepot AS

Fra emnet: Apoteket har ikke mer medisin!

n`Finn skrev d. 12. oktober 2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Har kanskje en gladmelding.....
    Jeg har mailvekslet med flere Norske aktører - forklart alvoret i situasjonen og klaget min nød. Fikk mail i fra Norsk Medisinaldepot idag :
    Hei Finn

Jeg tror vi skal kunne skaffe ERFA TAB 30, 60 eller 125mg (levotyroxin), men dette er ikke identisk med Armour thyroid (kombinasjon av levotyroxin og levotyronin)

Produktene er tilgjengelig i pakninger a 500 tabletter, bortsett fra 30mg som i tillegg kan skaffes i 100-pakning. Leverinsgtid og pris har jeg ikke opplysning om, men regner med at det dreier seg om ca 14 dager. Produktet kommer fra Canada.
    Camomilla skriver i dag, d. 9. november:
    Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
    Jeg snakket med norsk medisinaldepot i dag. De har IKKE bestilt ERFA thyroid, det er ikke noe som kommer til å ligge på lager så vi kan hente det hvis vi har resept.
    Norsk Medisinaldepot er en privat virksomhed og er afhængig af omsætning i penge. Hvorfor sørger de så ikke for en lovlig erstatning for Armour Thyroid, som øjensynlig er blevet trukket tilbage fra markedet? Det er, mildest talt - underligt.

Dette er, hvad Norsk Medisinaldepot skriver om sig selv:

Sammen på vei for bedre helse

Norsk Medisinaldepot AS (NMD) er landets største leverandør av legemidler og helsepleiemateriell til apotek og sykehus. Selskapet har en stabil markedsandel på ca 45 prosent. Vitusapotek er navnet på selskapets landsdekkende apotekkjede. NMD har også utviklet et frivillig kjedekonsept under navnet Ditt Apotek. Til sammen betjener selskapet ca 220 apotek, inkludert samtlige av landets 33 sykehusapotek.

Apotek som velger NMD som sin samarbeidspartner er alltid sikret tilgang til effektive logistikktjenester. Det er nødvendig for at apotekene skal kunne betjene sine kunder på best mulig måte. For å være så nær våre apotekkunder som mulig, har vi lokale depoter i Oslo, Trondheim og Harstad.

Bedriften er ISO-sertifisert i henhold til ISO-standarden NS-EN ISO 9001:2000. NMD har ca 2 000 medarbeidere.

I 2001 ble NMD en del av det internasjonale Celesio-konsernet. Celesio's filosofi er at det enkelte selskap skal tenke nasjonalt, men likevel kunne dra nytte av den kunnskap som ligger i det store, europeiske fellesskapet. Det bidrar til raskere videreutvikling av våre tjenester enn vi hadde klart på egenhånd.

Den "internasjonale Celesio-konsernet" beskrives således:

Ledende i begge kjerneområder

Celesio er både den største legemiddelgrossisten og apotekeieren i Europa. Grossistvirksomheten er bærebjelken i konsernet, og drives fra distribunaler i 14 land. Mer enn 100 000 leveranser utføres daglig. Men på få år har antall egeneide apotek vokst kraftig til dagens ca 2 200. Disse betjener mer enn 100 millioner kunder årlig. Ambisjonene er å utvikle virksomheten i hele Europa. Selskapet er representert i 15 land, og har ca 38 000 ansatte.

Inntil 1993 opererte Celesio bare i det tyske markedet. Men ønsket om bredere tilstedeværelse i et marked som stadig ble mer internasjonalt var i høyeste grad til stede. Ekspansjonen startet for alvor med kjøpet av det franske selskapet OCP, landets største legemiddelgrossist. I 1995 ble den engelske grossisten AAH en del av konsernet. I dag driver Celesio i tillegg grossistvirksomhet i Østerrike (Herba Chemosan), Tsjekkia (GEHE Pharma Praha), Belgia (OCP Belgium), Portugal (OCP Portugal), Italia (AFM), Irland (CMR) og Norge (NMD).

Inn på apoteksiden

Celesio's inntreden i apotekmarkedet skjedde i 1995. 360 Hills apotek var en del av AAH Group. I 1997, etter en intens budrunde, overtok Celesio et annet engelsk selskap; Lloyds Group. Ganske raskt ble 900 Lloyds apotek og Hills-apotekene slått sammen til Englands største apotekkjede. I dag opererer de under navnet Lloydspharmacy. Ved utgangen av 2005 driver Celesio i tillegg apotek i Tsjekkia (Lékárny Lloyds), Italia (GEHE Italia), Nederland (Lloydsapotheek), Belgia (Lloydspharmacy Belgium), Irland og Norge.

Mannen og visjonen

"Mitt overordnede prinsipp var å alltid gjøre det ytterste for å tilfredsstille apotekenes etterspørsel etter farmasøytiske produkter, uansett hva de måtte være..."

Det var i Dresden grosserer Franz Ludwig Gehe startet arbeidet med å realisere den visjonen han hadde. Året var 1835, og legemidler fremdeles en luksusvare også for de velbeslåtte. Apotekene måtte selv kjøpe inn råvarer og foreta kvalitetsanalyser, før legemidlene ble fremstilt - i apoteket. Og akkurat her så Gehe en forretningsmulighet. Han forbedret og utvidet forsyningsveiene for råvarer og solgte dem ferdig analysert til apotekene. Det betydde lengre holdbarhet og lavere priser. Legemidlene ble stadig mer tilgjengelige for menigmann. Men fremdeles var tre ordre per år nok til å dekke apotekets behov. I dag er Celesio, som inntil 20. mai 2003 bar grunnleggerens navn, Europas mest fremgangsrike selskap innen de to satsingsområdene grossistvirksomhet med legemidler og apotekdrift.

Lad mig skære lige igennem og sige følgende:

Når denne virksomhed, Norsk Medisinaldepot AS - med sin ekspertise, markedsandele, forbindelser og kontakter til verdens medisingrossister - ikke allerede kan tilbyde Erfa Thyroid til norske stoffskiftepatienter, til erstatning for det udgåede Armour Thyroid, kan det kun ske af een af to mulige årsager:

1. Norsk Medisinaldepot AS ledes af ikke-kompetente medarbejdere/ledere, som ingen føling har med verden udenfor....

2. Norsk Medisinaldepot AS ønsker ikke længere stå for forsyninger af ikke-syntetisk stoffskiftemedisin. Da Norsk Medisinaldepot AS er en privat virksomhed, kan denne afgivelse af omsætningsgrundlag kun ske som følge af enten økonomisk press (f.eks. medicinalselskabernes opkøb af aktier i Celesio AG) eller politisk press fra f.eks. sundhedsmyndigheder eller via sundhedsmyndigheder - fra patientorganisationer tilsluttet verdens netværk af patientorganisationer sponsoreret af medicinalindustri.

En ting er sikker - ingen privat virksomhed frivilligt udelader at skaffe erstatninger for udgåede produkter, medmindre virksomheden er tvunget til det.

Iflg. Danske Biofac eksporteres fortsat mindst 24.000.000 grisekirtler fra Danmark om året. Og denne eksport var aldrig afbrudt eller reduceret. Hvor bliver de danske råstoffer så af?

Nogen bud?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Norsk Medisinaldepot AS

Da blir vi nødt til å løpe til apotekene våre, alle sammen, og bombardere dem med resepter på ERFA. Hvis de får 100-200 resepter i løpet av et par uker bør de vel skjønne tegninga?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Ja Ruth det er det vi må gjøre!
    Jeg starter nå, jeg får resept på ERFA thyroid på Balderklinikken som jeg drar og henter nå!

(leverer den til apoteket i Grensen)

I mellomtiden får jeg klare meg med Liothyronin og Levaxin.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg har purret svar fra Medisinaldepotet og et par apotek.
    De sa et par uker og det er vel det nå.

Jeg har jo det skriftlig at de skulle ta inn ERFA, så det skal jo stemme da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Kom hjem fra apoteket i Grensen nå.

Jeg hadde med resept på ERFA thyroid.
    De kan ikke levere.
    Hun hadde sjekket opp saken i dag, fordi jeg har ringt så mange ganger.
    Hun sa at leverandøren (NMD) kunne fortelle at ERFA har problemer med å skaffe thyroid pga. svineinfluensaen.

Altså: ERFA kan ikke levere thyroid!

Nå har jeg hørt så mye forskjellig. Synes det er dårlig at Norsk medisinaldepot ikke klarer å vite om det kommer eller ikke. De visste tydeligvis ikke at ERFA ikke kan levere. Men det er bare det jeg har hørt da...
    Noen som vet noe annet?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg syns det verserer rykter som på den verste børsen i denne saken.
    Så jeg trur ikke på NOEN av dem.
    Det er noe annet som ligger bak, og det skulle ikke forundre meg om det har med penger å gjøre

Jeg hadde jo mailkontakt med sjefen for ERFA Dr.Henri Knafo, men han svarer ikke mer.
    Forsikrer at jeg har vært høfflig (av og til er jeg faktisk istand til å være det - en peroide)

Så svineinfluensaen begynner å få skylda for så mye rart at jeg velger iallfall å se bort fra dette argumentet så lenge det er å få kjøpt ribbe.......

Skal love deg å maile når (om) det skjer no camomilla
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
    ...at leverandøren (NMD) kunne fortelle at ERFA har problemer med å skaffe thyroid pga. svineinfluensaen.
    Dette er en direkte løgn! Lige så lidt at man kan få svineinfluensa af at spise en svinekotelet, lige så lidt kan man få influensa af tabletterne. Desuden bliver grisekirtler fra i år, først brugt om to år... sådan er systemerne indrettet. Det betyder at den Thyroid som fremstilles nu og to år frem, fremstilles af råstof som stammer fra år 2006, 2007 og 2008. De lyver så det er pinligt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Sv: Hvor kjøpe ERFA thyroid

Nå er alt bare rot! Jeg leser forskjellige ting her, og apoteket sier forskjellige ting!

Apotek1 i Grensen har taklet dette dårlig. I begynnelse visste de ingenting, og de skjønte ingenting.
    Så fikk jeg forståelsen av at NMD leverte til dem. Hun som jobbet der snakket også om NMD. Og de sier de har bestilt. Jeg tror ikke de har bestilt noe i det hele tatt! Hvertfall ikke fra ERFA. Apotek1 i grensen går og venter på Armour.

Så finner jeg ut at NMD er ikke en leverandør Apotek1 bruker. De bruker Apokjeden.
    Leverte resep der for et par dager siden og ringte i dag for å høre om de visste noe mer. Men neida! De klarer ikke. Jeg sa de burde følge opp saken bedre og finne på et eller annet for å skaffe dette siden det er så mange som bruker akkurat dette apoteket til å få Armour o.l. Noe så tafatt!

Så ringte jeg Vitus på Jernbanetorvet. Joda, de hadde levert ut ERFA thyroid allerede, og hun skulle skaffe meg - ikke noe problem.
    Hun sa også at dette bestilles individuelt fra NMD. Hun sa at NMD bestiller ettersom de får inn enkeltbestillinger, altså NMD har ikke dette på lager, derfor tar det to uker.

Så nå har jeg vel fått alle versjoner det går an å få.

Hvis nå faktisk Jernbanetorvet skaffer dette, kommer jeg til å si til dem at fra nå av bestiller jeg kun gjennom dem. Kommer også til å si til sjefen for Apotek 1 at jeg kommer ikke til å bruke dem lenger.
    Håper flere gjør det samme hvis det er sånn at de ikke kan skaffe, men at Vitus kan.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Syns den siste der er bra !
    Apoteker er forsåvidt frittstående og drives individuellt, men det er vel kjeden som favoriseres.
    Juger dem til kunden er det siste sort !

Jernbanetorget redda meg den første gangen jeg skulle kjøpe Armour - og jeg er dem evig taknemmlige !
    INGEN apoteker hadde hørt om dette og kunne ikke skaffe osv i sju breie.
    Nå - 5år etter, skulle en jo forvente en framgang.......

Jernbaneapoteket er BRA !

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Burde vi "alle" faxe over reseptene våre til Vitus/Jernbanetorget?
    De fortjener øyensynlig å få denne fortjenesten på medisinene våre, og for god servise får de trofaste, fornøyde og takknemlige kunder!!
    NÅ skjønner jeg tausheten jeg ble møtt med i går på Apotek 1 da jeg nevnte NMD....Jeg trodde faktisk all medisin inn i landet måtte gå via dem, men der tok jeg skammelig feil ...Her venter de fortsatt på "ARMOUR"....og de hørte ikke da jeg nevnte at det muligens ikke kom tilbake, iallfall ikke på laaaang tid. Forklaringen var også her svineinfluensa...blæ,blæ...
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Norsk Thyreoideaforbund og TSH
    Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 33
    Siste melding: 17-09-10, 10:27
  2. Medisinsk norsk-engelsk-norsk ordbok
    Av Sonja Midtlien i forumet Biblioteket
    Svar: 0
    Siste melding: 16-02-09, 20:51
  3. Norsk Thyroideaforbund og BTF
    Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 22
    Siste melding: 18-12-07, 20:19
  4. Norsk litteratur om FT4 og FT3
    Av marge i forumet Thyreoidea-hormoner
    Svar: 3
    Siste melding: 22-03-07, 11:22
  5. Helseinformasjon på norsk
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Svar: 0
    Siste melding: 23-11-06, 00:42

Søkeord for denne tråden

Bokmerker