Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: D3 eller tran???
Hybrid View
-
24-10-09, 21:29 #1
D3 eller tran???
Jeg har lest det meste av det som finnes på forumet her om D3 mangel og i sammenheng med min mangel knasket ren D3 i noen måneder, jeg fikk i utgangspunktet anbefalt møllers dobbel men kuttet dem til fordel for D3.
Nå har jeg imidlertid kommet til ny viten og lurer på om noen her kan kommentere min nye viten.
Man kan uten fare for overdosering innta inntil mellom 5 og 10 ganger anbefalt døgndose D3 i en periode for å få opp status.
D3 er dog avhengig av fett for å tas opp skikkelig i kroppen, så det bør enten tas sammen med tran eller et måltid rikt på riktig fett...
Kanksje ikke så lurt at jeg kuttet ut trankapslene likevel???
Må legge til at til tross for iherdig vitaminknasking så har ikke status økt voldsomt....kun fra 25-55 på et halvt år......
-
24-10-09, 23:18 #2
Sv: D3 eller tran???
Det er ikke lett å øke D3 status, og det tar tid.
Jeg tar alltid D3/K2 til middagen, men spiser egentlig ikke feit mat da.
Men det er vel det feteste av mine måltider vil jeg tro.
Jeg hadde 39 da jeg startet med 30µg/dag og fikk da 91 etter ett år.
10x anbefalt dose er vel 100µg/dag - og det kjørte jeg på i 40 dager og da gikk målinga opp fra 91 til 102. Så fortsatte jeg med 50 etter det og har ikke målt, men vil poste når jeg gjør det.
Nå er det vel ikke framkommelig på et legekontor vel ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-10-09, 01:18 #3
Sv: D3 eller tran???
Jeg tar alltid mine D3 sammen med 2 kapsler med tran eller 2 skiver med makrell i tomat til kvelds. Om det er av viktighet for opptaket vet jeg ikke. Jeg har akkurat begynt med tilskudd av D3 i tablettform og skal måle etter jul, jeg fikk det målt for ikke så lenge siden. Jeg har også tenkt å ta litt solarium nå i vinter for å se om det drar opp d-vit statusen.
Lignende tråder
-
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37

Svar med sitat
Bokmerker