Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Tråd: Rexen
Hybrid View
-
23-09-09, 15:14 #1
Rexen
Rexen, naturlig thyroxin er godkjent i Danmark, og Glostrup apotek lager tabletter med det.
Dessverre så lager de sist vi hørte, lave doser og dyre tabletter. Prisen å lage tabletter er jo omtrent konstant, og større tabletter som man deler faller derfor mye billigere i bruk.
De lager 1/2 grain tabletter, 30 mg, som er langt fra vanlig dagsdose.
Bedre ville vært 120 mg for den kan svt. lett deles i fire, og vanlig dose er mer fra 1 til 4 grain, 60-240 mg, altså fra en halv slik 120-mg -tablett til to stk.
Desstuen så lager et firma på Amager naturlig thyroxin i pulverform, det som de hollandske pasientene bruker. Hollandske apotek lager kaplser selv på apotekene, og sist jeg hørte kostet 100 kapsler 12 eller 14 euro.
Det er godkjent i Holland og har registreringsnummer osv.
noraSist endret av Admin; 23-09-09 kl 18:54 Begrunnelse: Citat tilføjet
-
23-09-09, 15:26 #2
Sv: Et forslag om udarbejdelse af en liste over Armour-læger
Den produktion har Glostrup Apotek ophørt med for et par år siden og vil ikke genoptage produktionen fordi afsætning ikke er stor nok. Det var kun et par holistiske klinikker, der før har bestilt det i Glostrup Apotek, ikke til behandling af thyreoideasygdomme, men som en del af hormoncoctail til hormone replacement. Derfor var det i så små doser.
Jeg kan ikke forestille mig, at en stor gruppe danske endokrinologer pludselig ser lyset og skaber afsætningsmulighederne nok til, at det kan betale sig for Apoteket i Glostrup at genoptage produktionen.
Jo, men det gavner ikke danske patienter - Nora. Heller ikke i Holland er det til at opdrive oplysninger en dansk læge kan bruge til at udfylde recepten med. Jeg har forgæves kontaktet adskillige hollandske produktionsapoteker uden at få et eneste svar. Heller ikke Fagron, som ellers netop køber det danske pulver fra Biofac -og så også siges at producere thyroid-tabletter har svaret positivt, og dette selv om jeg har brugt deres danske datterselskab til at undersøge det for os i moderfirmaet.
Det er som om der ligger en tyk, stor dyne over all info vi skal bruge til at komme videre. I Danmark i hvert fald.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-09-09, 16:27 #3
Jeg har også mailet et par Hollandske Apotek og foreningen.
De svarte ikke meg heller.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-09-09, 18:02 #4
Igen tak for jeres svar!
Det er godt nok nedslående at det skal være SÅ svært at få fat på selv godkendt og brugt naturligt thyroxin i DK.
Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at konsultere en tysk/hollandsk/belgisk el. lign. læge og få vedkommende til at udskrive medicin ad den vej? Også selvom man er statsborger i et andet land i EU?
Jeg må indrømme at jeg er villig til at rejse til Belgien, Tyskland .. ja selv USA, hvis det er det der skal til at jeg kan få fat på medicinen.
Hvad gør I - har I medicin nok til at udstå "krisen"?
Jeg har tænkt på at et andet alternativ kunne være Thyrolar - det syntetiske T4 + T3 - produkt, indtil at der igen er naturligt thyroxin nok på markedet igen.
Er der nogen af jer der kender dette kombinationsprodukt?
Rexen
-
23-09-09, 18:52 #5
Hvis du finder tråde af arenys og Christina40 (vælg "vis all statistik" og dernæst "Finn alle tråder startet av...") kan du stille dine spørgsmål der
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
23-09-09, 20:45 #6
Sv: Rexen
I Belgien underviser Thierry og Therese Hertoghe (de er søsken og andre eller tredje generasjons hormonleger, leder the international hormone society, om hormoner. De bruker Naturlig thyroxin. Det fins en liste over leger som har studert under dem.
Det er noen leger som er på den danske grensen i tyskland eller i Kiel , Lübeck osv også. Susanne in France prøver å vedlikeholde en slik liste. Eller man kan maile (hormone society sitt kontor-husker ikke om det var der-)
en nettside er http://intlhormonesociety.org/
Her i Norge kan man kontakte Balderklinikken (men det er lang ventetid der, timen koster 1000 kroner sist jeg hørte) men de har neppe studert under Hertoghe, men i USA.

Svar med sitat
Bokmerker