Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
16-08-09, 00:07 #1
Om piller, grønsaker og grønnskollinger
Så kom jeg over denne da : http://www.medforsk.no/artikkel/les/...t+i+brokkoli./
Her går det frem broccoli inneholder legemidler, så snart må vi vel kjøpe grønnsaker på resept ?
Her er det snakk om stoffer med høy kurabilitet.
Det er altså hakket verre enn med citronen - den har de kun funnet C-vitamin i - enda - så den er i fritt salg en stund til.
(Tenke seg til at grønnsaker.......)
Så her er de kommende lovforslag :
Det blir forbudt å innføre broccoli fa USA hvis de inneholder over en viss mengde av stoffet.
Der gjelder det, som før omtalt, høyere konsentrasjonsgrenser for hvornår en entrer legemiddelnivået - enn når det kommer fra EU.
Jeg så en film med Jerry Lee Lewis - tror den var fra 60-tallet.
Den hadde tittelen : For en gal gal verden.
Han skulle bare visst.......
Som en sta ***** verdig, har jeg jo protestert i mail til Legemidelherket om denne praksis.
Jeg vet vel om en eller to som kanskje vil høre om praksisen når denne er forklart av høyste hold.....
Samtidig har jeg søkt legemiddelverket om å innføre Armour.
Dette er to uker siden nå........
Jeg har MASSE Armour, så det haster ikke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-08-09, 00:22 #2
Sv: Om piller, grønsaker og grønnskollinger
Grønnsaker, ja... det blir vel på grønn resept, det...

Drikk melk - det er dråpe i hver helse!
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
16-08-09, 03:15 #3
Hmm... hvorfor ikke? I Danmark findes allerede honning, shampoo, sæbe eller kamillete registrerede som lægemidler. Så hvorfor ikke også grøntsager? Gad vide hvilken part af farmaceut-uddannelsen kommer til at helliges udleveringen af recept-grøntsager på apotekerne? Og hvordan mon en recept på broccoli skal udfyldes? "Ikke mere end 100 gr om dagen, lille frue. Vi kan ikke have patienterne misbruge broccoli i store overdoser, som det passer dem, vel?"
Og vil man kunne få en gentagelses-recept, så man ikke skal rende til lægen, hver gang man får lyst til broccoli på middagstallerken? Meget værre bliver det når man skal have gæster til middag med broccoli på menuen. Skal gæsterne mon medbringe hver deres egen broccoli-recept, hvis man da ikke skal kunne anklages og retsforfølges for at være en broccoli-pusher? 
Ja, ja. Det går sørme godt med det her..... Men OM jeg fatter, at voksne mennesker, politikere, embedsmænd og andre i "lægemiddel-styre-branchen" overhovedet gider, i den grad at gøre dem selv til grin - når verden ellers drukner i så mange "rigtige" problemer, man i stedet burde bruge sin dyrebare demokratiets tid på, end at forfølge egne borgere for at.... spise broccoli-kapsler?
Den har jeg kommenteret her og tak for en god latter.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-10-09, 23:24 #4
ehh..
uvitenheten kommer igjen.
Kan/bør vi ikke spise brokkoli???
Jeg spiser etter lavkarbo prinsippet, ketolyse, og der inngår
brokkoli som en av de viktigste grønnsakene.
Siden vi spiser grønnsaker fra over jorden.
Sliter litt om jeg ikke kan spise det da.
-
09-10-09, 23:46 #5
Jo, stofskiftesyge kan godt spise de "goitrogene" grøntsager som broccoli, kål, blomkål, spinat, rosenkål, peberrod, grønkål, kålrabi, sennepblade, kålroe, majroer hvis grøntsagerne spises dampede eller kogte (ikke rå) og meget passende med dit andet spørgsmål andet sted på forummet... man bør IKKE spise de "goitrogene" grøntsager, UANSET at de er dampede/kogte, hvis man er i underskud af.... jod.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-10-09, 23:48 #6

Må nok få tatt en test hos legen neste gang ja..
Takk for svar!
Lignende tråder
-
Problemer med de nye Eltroxin piller ???
Av ninus i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 35Siste melding: 16-01-12, 21:54 -
Har p-piller noe å si for stoffskiftet?
Av kristinet i forumet Andre hormonerSvar: 8Siste melding: 11-05-09, 09:20 -
Ødlegger p-piller for Levaxin virkningen?????
Av synne i forumet Andre hormonerSvar: 25Siste melding: 07-02-09, 14:02 -
p-piller og stoffskiftet
Av Reven i forumet Andre hormonerSvar: 15Siste melding: 02-10-08, 23:13 -
p piller og tretthet
Av isa1 i forumet Andre hormonerSvar: 21Siste melding: 16-02-07, 19:06

Svar med sitat

Bokmerker