Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Hybrid View
-
09-08-09, 17:43 #1
Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Hej,
endokrenologerne fortæller mig, at man idag altid fjerner hele skjoldbruskkirtelen ved operation (ved graves, og Nodøs struma som i mit tilfælde), pga. det har vist sig, at sygdommen i de fleste tilfælde vender tilbage.
Min mor havde det samme og fik opereret en del af skjoldbruskkirtlen i 1976, og hun blev rask, sygdommen vendte ikke tilbage.
En anden jeg kender blev også opereret for ca. 25 år siden (hun havde graves og en stor struma og fik fjernet 40 % i den ene side og 60 % i den anden side), og har haft det godt lige siden. Så jeg kender da til to tilfælde hvor det er gået godt.
Men idag opererer man altså hele kirtelen væk.
jeg ville godt beholde mindst den ene halvdel af min skjoldbruskkirtel, og tage risikoen for at sygdommen vender tilbage.
Er der andre herinde der har graves og/eller diffus eller nodøs struma, som har fået opereret en del af skjoldbruskirtlen og som det er gået godt for?
-
19-10-09, 11:40 #2
Sv: Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Hej
Jeg står i samme situation som dig og savner lige de samme svar som du efterlyser. Jeg har det rigtig dårligt med at få opereret hele kirtlen væk og er på nuværende tidspunkt ved at blive udtrappet af medicinen fordi Thycapzol er skadelig for kroopen at indtage over mange år ( har fået dem i 13år )
Har du fundet ud af mere vedr delvis fjernelse af skjoldbruskkirtlen ?
Kh LHFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
19-10-09, 14:24 #3
Sv: Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Kære LisH,
ja det har jeg faktisk.
Har talt med endokrenologen, og agiteret for at kun få fjernet en del af kirtlen, på mit eget ansvar. Det har taget noget tid, og min "sag" har været taget op på tre lægemøder, og man er nu kommet med den udmelding, at de godt vil give det et forsøg.
Beskeden er dog, at der er stor sandsynlighed for, at sygdommen vender tilbage. Men jeg vil gerne tage chancen..... tænk nu hvis den ikke gør :-)
Jeg går og venter på at blive indkaldt til forundersøgelse.
Skal nok melde tilbage her på forum, såsnart jeg ved mere.
Lignende tråder
-
Funnet kul - kanskje opereres!
Av Gulsol i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 16-04-09, 12:41 -
Er så sinna hele tiden...
Av grynet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 12Siste melding: 03-02-08, 10:45 -
Skal opereres
Av Angelina i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 25-10-07, 17:33 -
Hele Norge bortreist?
Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 13Siste melding: 06-06-06, 02:11

Svar med sitat

Bokmerker