Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Hybrid View
-
07-07-09, 11:37 #1
Produktguiden til kosttilskudd med vitamin D
Produktguiden til kosttilskudd med vitamin D
"Hvis man ønsker å spise mer vitamin D, er det mest effektive å innta vitamin D3 (kolekalsiferol), som fungerer som et hormon i kroppen. Siden forskning har vist at de fleste voksne som ønsker et optimalt vitamin D-nivå og som ikke har jevn tilgang til sol eller solarium, bør innta i størrelsesorden 50-100 mikrogram (µg) vitamin D per dag, er det mest praktisk å bruke produkter med størst mulig dose. I Norge er maksimum for tillatt døgndose satt så lavt som 10 µg, og det markedsføres ingen produkter med mer enn dette.
I denne produktguiden inkluderer vi ikke oljer som blant annet inneholder vitamin D, som tran, eller multivitamin eller mineraltilskudd som inneholder mindre enn 5 µg vitamin D per tablett eller kapsel. Vi mottok 14 ulike produkter hvorav 8 oppfylte vårt krav til innhold av vitamin D." Les mer: Matoghelse.noTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
20-09-09, 19:48 #2
Sv: Produktguiden til kosttilskudd med vitamin D
Hei.
Så at det var kommet D3 krem i helsekosten.
I følge markedsførerne hadde det vært på markedet flere år i USA.
Jeg har forsøkt å finne en nettbutikk i USA, for da ville jeg importert produktet.
Det hadde jo vært litt morsomt å informere tollvesenet.......
Er jo MYE sterkere virkning enn 10µg pr tablett......
Men ikke så lett å kontrollere ?
http://www.khonsu.no/d3.html
http://www.markensgrode.no/produktgr..._new.php?id=58
http://www.youtube.com/watch?v=OsRvoZNDLSc• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-03-10, 06:59 #3
http://www.stopthethyroidmadness.com...-of-synthroid/ STTM sier i denne linken at forskning viser at mangel på D vitamin kan gjøre oss fetere, speiselt rundt magen, se videre http://diabetes.diabetesjournals.org...1/242.abstract
Sist endret av Vigdis; 06-03-10 kl 07:00 Begrunnelse: trykkleif
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-03-10, 10:26 #4
Jeg har målt begge D-vitaminmålingene nå, men bare fått svar på den ene enda.
OH-25=70 (stoler på husken)
Etter at dosen i hele 2009 var 50µg/dag.
Jeg har alltid seponert 2-3 uker før hver måling, noe som medførte at jeg brukte 15.oooµgD3 ifjor, altså et gjennomsnitt på 42µg/dag.
Det må jo bare bety at dette er en dose i minste laget for meg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-03-10, 13:20 #5
Du har ikke prøvd D3 dråper eller annen måte å la den smelte og jobbe i munnen da, Finn? Kanskje du ikke klarer å få maksimalt ut av den ved å svelge tabletter? Bare en tanke....
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
13-03-10, 17:30 #6
Ser jo av alle dine innlegg at du er svært godt informert. Godt mulig du kjenner til alt deytte fra før. Man trenger magnesium for å få mest ut av D3 - ( i tillegg til A,B,C og E i miksen). Unngå dl-forbindelser av calsium og magnesium. Forhold 1:1. Vi trenger balansert forhold mellom calsium og magnesium.
Om du ser f.eks. dl-calsium-phosphate på boksen - sett den tilbake. Ødlegger balansen mellom alle andre mineraler/sporstoffer. Begge bør være citrater eller aspartater. (Solary Cal-Mag 1:1 er noe av det bedre jeg har funnet i Norge.)Helst kapsler - noen tabletter er så hardt presset i produksjonen at de kommer ut i samme fasong.
Tilbake til D3. OH-25=70 (måler cholecalciferol) burde være ok på 70. Bør ha nivår mellom 50-80 ng/ml hele året. Den andre testen 1,25-dihydroxy måler calcitrol og er egentlig uinteressant etter min mening.
Liten egen fanesak i tillegg: Unngå soya - mange kapsler inneholder soya som fyllstoff. Soya og endokrine problemer er bare trøbbel. Mer om dette en annen gang.
Jeg kjøper D3 i Sverige der får jeg iallefall 20mcg pr. kapsel. tar 2-3 daglig - kanskje noe mer i vinterhalvåret- Av D3 produktene fra artikkelen i Mat og Hele er det bare Nycoplus D-vitamindråper jeg ville benyttet selv. Alle de andre inneholder enten soya, dikalsiumfosfat, sorbitol, xylitol eller aspartam som er drepende for alle med tyroideasykdommer.
-
13-03-10, 17:57 #7
Hallo rexxy69

Sorbitol og xylitol hører IKKE med i "bunken" med syntetiske sødemidler. Sorbitol og xylitol er IKKE syntetiske sødemidler, og da slet IKKE er de "drepende for alle med tyroideasykdommer". Tværtimod! Det værste man kan opleve ved disse stoffer er "løs mave", hvis man få mere end ca. 35-40 gr/dag.
Sorbitol og xylitol er naturlige stoffer i gruppen "sukkeralkoholer" og noget af det bedste for os med thyreoideasygdom, idet vi meget ofte også udvikler "insulin-forstyrelser" og her er sorbitol og xylitol noget af det bedste sukker-erstatning vi kan anvende, da det ikke får insulinet til at stige nævneværdigt. Desuden er xylitol i sig selv at regne for helsebringende på mange områder. Vi har samlet en del info om xylitol her inkl. masser af kildehenvisninger osv.
Jo mere god info jo bedre, rexxy69.
Hvis du kan tillægge nyt til emnet "soya og stofskifte", findes allerede tråde om emnet i forummet Stoffskifte og kosthold. Glæder mig til at høre mere.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Kosttilskudd klassifiseres som legemidler
Av Sonja Midtlien i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 3Siste melding: 04-11-09, 22:50 -
Kosttilskudd og A-Vitaminer
Av puselus i forumet VitaminerSvar: 1Siste melding: 04-11-08, 15:16 -
Kosttilskudd
Av Lissa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 35Siste melding: 23-06-08, 18:19 -
Vitaminer og kosttilskudd i Danmark?
Av bambi i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 8Siste melding: 05-07-07, 10:36 -
Vitaminer og kosttilskudd
Av KIDA i forumet VitaminerSvar: 3Siste melding: 04-01-07, 21:33

Svar med sitat

Bokmerker