Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Hybrid View
-
10-03-09, 09:57 #1
Da har jeg fått svar av riksen :)
Fikk tlf fra riksen om at blodprøvene mine så bra ut, jeg skulle ikke senke dosen min, men ta en ny prøve siden det er over 1 mnd. siden jeg tok den sist for evt. kanskje øke dosen

Det skulle hun skrive i brev til fastlegen min...
Blir helt matt av fastlegene, syns ikke de skal få lov til å styre slike ting for pasienter når de helt opplagt ikke har peiling.
Hvis jeg hadde tenkt å prøve å få barn måtte jeg ihvertfall ikke senke dosen, men hun skulle se på om jeg evt. måtte øke den litt
Heretter så skal jeg kun konferere med endokrinologer.
-
10-03-09, 15:52 #2
Sv: Da har jeg fått svar av riksen :)
Om trent som flere her også sa det lillevenn1.
Vi er ikke så verst
Må bare rippe opp i noe gammelt :
i fjor fikk vi som skrev her på forumet på "pukkelen" av stoffskifteforeningens Bente Bakke (stoffskifte.org).
De mente at vi ikke har lov å gi hverandre råd, og det er blitt en mer forsiktig tone her - det veies ord på gullvekt.
De påsto også at vi ikke hadde lov å kalle dette likemannsarbeide, men den saken skrev jeg til departementet om, og det har vi iallfell lov til.
Da må vi vel nesten få lov å snakke sammen om våre problem også ?
Min måte å se det på er omtrent slik :
Det som er mye av problemet i dagens behandlingsmodell, er at de tror at de verdiene vi måler i blodet ER stoffskiftet. Det er det IKKE !
Blodet er jo bare en transportvei. Det foregår ikke noe stoffskifte der, der er det bare stoffskiftehormoner på vei til der stoffskiftet skal foregå.
På en måte : ved som er på vei inn i ovnen.
Man kan ikke måle hvor mye som egentlig er kommet inn i ovnen.
Men kroppen kan !
Den lever jo under det, og hvis det er slik at en del av veden ikke passer inn i ovnen så vil stoffsiftet lide under det. (selv om målinger viser nok ved)
For å kompensere dette, kan man øke dosen !
Da blir ikke blodverdiene slik legen vil ha dem - men kanskje de blir slik kroppen vil ha dem ?
Kroppen reagerer jo på det reelle stoffskiftet, og i spesielle faser er det viktig at den får nok.
Som i din situasjon - og i en forhåpentlig kommende situasjon....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Gravid. Hashimotos. HJELP!!!!
Av grynet i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 72Siste melding: 13-01-08, 19:12 -
Fått svar på MR
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 14-10-07, 15:27

Svar med sitat
Bokmerker