Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2009
    Alder
    48
    Meldinger
    21

Standard

Her er mine stoffskifte resultater: FT3: 2.9
    FT4: 16.8
    TSH: under 0.01

er det bra eller dårlig???
    driver å prøver å bli gravid, så det hadde vært veldig fint med noen som kunne tolke svarene.. fastlegen mente jeg var overdosert.

De sa at på T3 og T4 var jeg innafor normalen men på TSH skulle den ligge på mellom 0.20-4.0
    tusen takk for svar
    Sist endret av Admin; 06-09-09 kl 14:33 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Sv: er jeg overdosert???

Fastleger er ikke spesialister på stoffskifte.

Du trenger ikke være overdosert bare fordi TSH er på 0.01. Jeg hadde TSH på 0.01 lenge, og følte meg bra med denne verdien.

Du tar Liotyronin i tillegg til Levaxin, ja?

Husk at folk trives best med sine egne verdier - Og de kan være forskjellige fra person til person.

Medlem siden
    Feb 2009
    Alder
    48
    Meldinger
    21

Standard

Jeg føler meg langt fra overdosert, har ikke hjerte bank, men kremter og har mere tegn på lavt enn høyt, urolig søvn, sliten.
    så det å gå ned høres ikke rikitg ut for meg... men jeg vet ikke ...
    nei lioytirin har jeg alldri hørt om jeg går nå på 100mg. levaxin. hva er det ???
    hvordan kan det hjelpe meg???

Slitsomt med en sykdom som ingen forstår seg på og som preger hverdagen i så stor gradd.

jeg har den auto immune hypoterosen er vel det det kalles eller noe sånnt er immun mot mitt eget stoffskifte eller noe sånnt...
    har ikke helt catchet det enda, hva det vil si...

Fastleger de kan ikke mye om det, blir helt matt måtte justere dosen ved juletider, prøvde å nekte men fikk klar beskjed om at det måtte jeg.. enda jeg fortalte at jeg hadde ikke hatt det så bra på lenge som jeg hadde det da.. da følte jeg meg ok...
    nå er jeg trøtt, sliten, kremter hele tiden, ingen overskudd, vondt i beina sånn inni beina merkelig... som om de er kalde og verker klarer ikke helt å forklare det...
    mister snart alt håret sukk....
    ja så å si alle tegn på lavt stoffskifte åsså ber hun meg gå enda mere ned i dosen min..
    Har jo ikke akkurat så mye å gå på fra før :(
    men når T3 og T4 er innafor normalen men ikke TSH har det noe å si da???

har ingen gode endokrinologer å gå til, noen som har en å anbefale i Oslo område/oppland??
    ringte riksen i dag og gav verdiene og ba en sykepleier om å spørre en endokr. om det var riktige verdier og hva hun anbefalte meg av levaxin dose... håper hun ringer i morgen

tuuuusen takk for svar
    Sist endret av Admin; 06-09-09 kl 14:34 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd

Hildemor Gjest

Standard Sv: er jeg overdosert???

Det er så individuelt hvor man behøver å ligge på verdiene for at man skal ha det bra - så min anbefaling blir: Sett deg inn i din egen sykdom. Ta vare på blodprøvesvarene dine og gjør gjerne et notat i en almanakk om hvordan dagene dine er med tanke på symptomer/nå føler jeg meg bra.

Da kan du senere gå tilbake å se hvilke verdier du hadde på blodprøvesvar når du følte deg optimal og justere dosen for å ligge nærmest mulig disse bra-dagene

Verking inni ben og armer er hypersymptomer hos meg. Hår mister jeg uansett høy eller lav og sliten er jeg både som høy og lav. Slitenhet og mangel på energi tolkes ofte som hypo symtomer, men tro meg man blir vel så sliten på høy. Men på en annen måte. Man blir sliten når alt går for fort og man blir sliten når ting går for treeeegt. Etterhvert vil du lære deg å skille disse "slitenhetene" fra hverandre. Derfor er notater mitt beste hjelpemiddel. Det er ikke lett å bli klok på detta gitt

Min puls er imidlertid den enkleste indikatoren på om jeg er hyper eller hypo. Urolig puls som stiger raskt ved den minste aktivitet, sammen med urofølelse er hypersymptomer. Lav puls ved hvile og aktivitet, sammen med en matthetsfølelse er hyposymtom.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn