Viser søkeresultater 1 til 2 av 2

Tråd: PH-mirakelet

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard PH-mirakelet

Noen som har erfaring med PH-balansert kost? Jeg har lest boken PH-mirakelet av Dr. Young. Atkins må jeg si er veldig logisk - og det funker, men dette her er enda bedre.

Kort forklaring: PH: sur og basisk. Sur mat og drikke skaper syre i kroppen. Basisk mat og drikke skaper et alkalisk miljø i kroppen. Syre skaper sykdom og fedme. Grunnen til at kroppen lagrer fett er for å beskytte indre organer mot syre som skader. Tilfører man kroppen minst 80% basisk mat vil den frigjøre syre (fett) og kunne kvitte seg med sykdommer. (Det er eksempler på folk som har helbredet seg selv for kreft f. eks. med dette.)

Jeg kjenner en som har gått på dette, og hun raste ned i vekt.

Jeg klarte det en liten stund, men sprakk selvfølgelig. Skal prøve igjen.

Man drikker noe som kalles Innerlight. Dette er grønnsaker, urter osv. som er komprimert og finmalt til mikroskopisk "støv" som man blander i vann. Vannet er tilført PH-balanserende dråper. Alt annet vann man drikker bør også være filtrert og PH-balansert. (Billigste måte er å kjøpe en "Anna-kanne" på helsekosten).

Drikke 2-4 liter Innerlight hver dag. Så kommer det vanskelige: Mat som er basisk er grønnsaker og atter grønnsaker. Nesten alt annet er surt.

For å komme i gang med dette kan man også gå til en som driver med dette. Jeg var hos Reidun Bøhn. Tveitanklinikken i Oslo driver også med dette. De er billigere. Der får du tatt "mikroskopi", de ser på blodet ditt i et supermikroskop som ikke er vanlig å ha for leger etc. Det var helt rått! Jeg så ting som beveget seg inne i en bitteliten bloddråpe. Jeg så makrofager, hvite blodlegemer, bakterier, sopp osv.

Poenget er selvfølgelig å ha så rent blod som mulig. Mitt var noe av det værste hun hadde sett. Jeg så det jo selv. Hun hadde mange sammenligningsbilder. Moren min tok også, og hennes var helt annerledes enn mitt. (mye bedre.) På mine bilder kunne man nesten ikke se blodlegemene en gang, det var bare et edderkoppnett over det hele av sopp.

Vel, nok om det. Hvis noen er interessert kan jeg prøve å svare på spørsmål.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard PH-mirakelet

Hej cammomilla

Jeg har postet noget mere materiale om "syre-base-balancen" her, for ikke at spamme din tråd med masser af tekst, der ikke har direkte forbindelse til din anbefaling af bogen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn