Viser søkeresultater 1 til 2 av 2

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

Standard Sammenhengen mellom t3, t4, tsh og symtomer

Hei

Jeg prøver å skjønne sammenhengen mellom t3, t4, tsh og symtomer.
    Hva er det kroppen egentlig kjenner? Kan både lav t3 og t4 gi symtomer?

Man sier at t4 er "uaktivt" hormon før det blir t3. Får man da symtomer på lav t4 hvis t3 er i øvre 2/3 deler av referanse område?

Noen som kan forklare meg
    Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv: Symtomer og t'r

Jeg får ihvertfall hyposymptomer hvis ft4 er for lavt for meg. Eller hvis ft3 er lavt.

Men det fins et mindretall som greier seg fint hvis ft3 er høyt og ft4 er et sted i nedre halvdel. (og det er de som er helt topp med bare Armour, uten t4 i tillegg)

De fleste trenger ft4 et sted i øvre halvdel (og ft3 i øvre halvdel også), og ihvertfall minst midtpå.

Antistoffene har sikkert noe å si, at man da trenger noe høye ft4 og ft3, for teoretisk skulle man vært fint sånn midtpå. Antistoffer og inflammasjon i kroppen, andre infeksjoner, virus, hvem vet. (det forskes her i Norge blant annet om infeksjoner, om de trigger hashimotos)

Om hvorfor man merker en lav ft4, mens den skal være inaktiv: konverteringen til aktivt t3 foregår også ute i cellene, tipper man merker det (lav ft4)av den grunn. man trenger nok ft4 å lage t3 av... Vet ikke helt svaret. Legene vet ikke heller
    De har gjort rotteforsøk, og rottemetabolismen ble ikke normal før de substituerte på de t4 og t3 hos dem . (De hadde fått fjernet thyreoidea)

Man må bare prøve seg fram.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn