Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Tråd: Binyrer

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

Standard Binyrer

Hei og Godt Nyttår,

Er det noen som har erfaring med støtte for "slitne" binyrer? Antar at dette temaet er like vanskelig hos legene som stoffskifte. Noen som kan gi en kort versjon på hvordan man har gått frem, tester, behandling etc. Hvordan avdekke dette utover generelle symtomer. Hvordan stiller legene seg til prøvebehandling? Husker jeg leste i forrige forum at noen testet med hydrokortisonkrem. Har dette noe for seg?

Takker for innspill.
    Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Binyrer

Sitat Opprinnelig skrevet av Persa Vis post
    Er det noen som har erfaring med støtte for "slitne" binyrer?
    Ikke direkte erfaring, nej. Men jeg ved, at hvis man konsekvent og permanent cutter sukker fra sin kost, vil dette automatisk frigøre binyrerne for at skulle danne ekstra cortisol til "behandling" af sukker samt andre "sukker-dannende" kulhydrater i kroppen.

Hver gang man indtager sukkerholdigt kost, stiger kravet til binyrerne om at danne cortisol - 3 gange den mængde, som ellers er nødvendigt for at bearbejde næring. Dvs. indtagelse af sukker og andre "hurtige" kulhydrater øger belastningen på binyrene. Det tror jeg nora ved en hel del om.

Kan ske, at den ligger allerede her på siden, men så kommer den bare en gang til - linket til en oplysende tabel, hvor forholdet mellem trætte binyrerne og lavt stofskiftet listes op, sammenlignes og forklares (lidt): http://www.drrind.com/scorecardmatrix.asp
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn