Viser søkeresultater 1 til 2 av 2

Hybrid View

porselen Gjest

Standard vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte

hei.

det hele begynte med tanbyll/betenelse i e visdomstann januar 2003.
    som jeg fikk 3 ganger før jeg tok pencilin i mai.

så begynte jeg å bli dårlig fysisk form. ble andpusten bare jeg satt i en stol og så på tv og følte jeg måtte ha luft. jeg var ikke dårlig hele tiden men det kom og gikk kanskje 2 mnd på og 1 uke av.
    så begynte jeg å merke spotting. så ble det mer og mer blod til jeg i september blødde hele månden.
    etter det har jeg blødd ofte 25 dager i mnd. opphold på max en uke.
    så fikk jeg noe mot infeksjoner men ble ikke bedre av det.
    ble dårligere og mer tungpusten og av til på besvimelsens rand.
    veldig ekkel følelse.
    jeg fikk påvist anemi og har måttet ta jernpillere on and off pga for stort blodtap.
    SÅ fikk jeg påvist lavt stoffskifte og begynte på levaxin og b12 sprøyter.
    jeg tok seff jernpilla kaskje 1 time etter levaxin.
    fikk ingen info av legen.
    så gikk det 3 mnd på de og jeg blødde fortsatt og ble da sendt til gyneklog og gynekologisk poliklinikk på ullevåll.
    provera 3mndkur og 10 brett p-pillere senere blør jeg fortsatt.
    de har kommet med veldig få alternativ eneste de sier er att e må vente å se og det kan ta 1 år uten att dette er no de sikkert vet. de sier andre blir bra med en gang eller de sier forskejllige ting, de 7 legene jeg har vært med i 1,5 år og flere tuse kroner fattigere.

jeg har fått veldig dårlig ifo om stoffskifte og no utredig av stoffskifte mitt annet e blodprøver.
    har og tatt prøve av aldosteron og acth men de var vist fin etter andre prøve.

jeg føler det er ganske surt at jeg fortsatt føler meg dårlig både her og der etter all den såkalte utredningen og besøk hos lege.

føler de ikke har peiling eller tar problemet seriøst nok.

sida jeg har LEST att man kan få blødinger av forstyrrelser i stoffskifte så har jeg gjentatt spurt legene om att da ikke er stoffskifte som ikke er bra. da bare mumler de om att det erkke o de vet sikkert eller no sånt vagt. når tross alt min generelle helsetilstand heller ikke er bedre. og jeg da har trodd det var magel på b12 vitamin men nå sist var jeg dårlig i 2 mnd tross sprøyten. som følelse av att non står på brystet og halsen min så jeg må konse meg om å få nok *oxygen*. rare føelser i halsen, trett. føles som kroppen sliter.

jeg har og spørt om å bli sendt til aker stoffskifteklnikk men det måtte jeg da til fastlege for å spør om enda fastlege sa det var opp til ulllevåll å sende meg videre. jeg undres hvor dårlig man må være for å bli sendt dit.

om man ikke er sliten nok fra før så blir man det iaff av å føle man ikke får de behandlinga som KAN gjør e frisk.
    men att ma blir satt på p-piller som faktisk seker stoffskifte ute att legene har sagt jeg skal ta høyere levaxin dose.

hva skal man med leger når man må finne ut alt selv?

jeg har ikke merket no til tørrhud eller no spes vektøkning. jeg er tynn,er mye varm går tynt kledd, pulsen bruker være rudt 60, brystmuskelspenning som og gjør jeg føler jeg ikke får puste men prøver å tøye den ut, litt smerter i øya når beveger dem, ellers litt ondt i ledd men nå går jeg endel og sitter endel med data.

det som plager meg mest er blødningen og att jeg har hatt det i 2år.
    de har kanskje minsket/forandret type blødning men det gjør det bare vanskeliger å tyde hvor mye jeg blør. har ikke hatt lavt blod/jern på non månder. bør vel få det sjekka snart.

er det ingen andre her med lavt stoffskifte som har fått intermenstruelle blødinger?

kanskje armour hadde vært no for meg? synd det ikke er på respept.

hilsen frustrert og deppa

baremei Gjest

Standard

Jeg mener mye om historien din, men først: har du noen blodprøveresultater å dele med oss?

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn