Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Mensen hele tida !
Hybrid View
-
18-07-05, 09:52 #1ung mor Gjest
Mensen hele tida !
Jeg har skrevet inn her tidligere, og fortalt bla. at jeg har vært hos en endokrinolg som tvilstillte diagnosen jeg har fått for 3 års tid siden.
problemet er at jeg nå etter møtet med han i begynnelsen av juni, har fått Igjen problemer med mensen. Den komme svart, søren :twisted:
meg 2/3. hver uke! Så det vil jo si at jeg blør (i mitt hodet) hele tiden!
Samme problem hadde jeg i vinter også, men da jeg gikk opp litt så kom den nesten på klokka hver 28. dag
forskjellen er minimal!
jeg brukete den gangen 100 mg hver dag
nå har jeg minsket med 100 mg På En uke. da tar jeg en halv tab. mandag og onsdag..
Sprøtt???
-
20-07-05, 10:25 #2ung mor Gjest
ingen som har liknende erfaringer?
-
20-07-05, 12:08 #3
Hei ung mor
Bare en replikk. Tror det er mange på ferie akkurat nå. Lite folk i forumet. Jeg kan ikke hjelpe deg da jeg er kommet i overgangsalderen og har mistet menstruasjonen. Bare vær tålmodig. Noen svarer deg etter hvert. God sommer
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
21-07-05, 11:48 #4
Hei
Jeg har sliti litt med at jeg får mensen utenom "tida". Når jeg gikk på p-piller fikk jeg plutselig mensen 1 uke ut i brettet for så at det kom igjen etter 1 uke igjen... Etter at jeg sluttet med p-pillene, har jeg faktisk hatt ganske så regelmessig mens igjen...
-
25-07-05, 11:21 #5Gjest
Jeg hadde samme problem tidligere - også over 1 år etter at jeg startet på levaxin. Forferdelig frustrerende både for megselv og mine omgivelser.......Fikk satt inn hormonspiral og nå har jeg ikke mens i det hele tatt. - Herlig! Mine sterke PMS plager forsvant også og nå er jeg i balanse året rundt. Anbefales på det sterkeste!
-
25-07-05, 12:08 #6ung mor Gjest
ja, hadde jeg enda tålt prevensjon så...
og levaxin har jeg brukt i flere år.. men nå ville jo ikke endokrinolgen at jeg skulle bruke de 100mg ekstra i uka - så Hva Gjør Man?
-
25-07-05, 12:50 #7
Få tak i blodprøvene dine og legg dem ut her. Så kan vi se litt på dem og kanskje gi noen mulige tolkninger. Husk å få med deg normal områdene.
-
28-07-05, 12:49 #8
Jeg hadde langvarige, ekstremt kraftige og smertefulle menstruasjoner før jeg begynte på p-piller. Ble mye bedre da. Prøvde p-ring, men da ble jeg bare værre, fikk vondt og blødde lenge og mye, så jeg gikk tilbake til p-pillene igjen. Nå gruer jeg meg til jeg en gang skal slutte med pillene. 8)
-
20-10-09, 23:54 #9
Sv: Mensen hele tida !
Fra jeg fikk mensen som 13-åring trodde jeg at jeg skulle blø ihel og hadde sterke smerter og kramper. Jeg brukte p-piller noen år, mensen var fortsatt kraftig men til å leve med. Etterhvert fikk jeg diagnose lavt stoffskifte, men antar at jeg har vært litt syk lenge før jeg fikk diagnosen. Jeg fikk levaksin men ble bare dårligere. Vekten gikk opp og jeg fikk bivirkninger av p-pillene og måtte slutte med de. To år etter jeg slutta var jernlageret mitt på 6 selv om jeg har tatt jerntabletter med jevne mellomrom. Når jeg hadde mensen kunne jeg ikke gå utfor døra for jeg blødde gjennom alt på kort tid. Måtte få hormonspiral for 1 år siden selv om jeg ikke ønsket det. Nå er jeg glad for at jeg prøvde. Mensen har slett ikke forsvunnet, men er mer normal. Spiser jern og jernlageret er steget til 18. Det vil visst ikke høyere opp. Prøvde Armour en liten stund før de forsvant, og følte meg litt bedre, får håpe de kommer tilbake.

Svar med sitat
Bokmerker