Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Merkelig... Akutt slimhinnebetennelse

Hmm, idet jeg kommer på jobben idag og begynner å logge meg på pc'en min, kjenner jeg at jeg får en prikkende følelse i den ene albuen... Når jeg kjenner på den så er den plutselig helt "soggy" og hoven, kjennes ut som om det bare datt inn en hel haug med vann der...
    Noen som har vært borti noe lignende før ? Vondt begynner jeg å få også....
    Tenkte med en gang at det kunne ha noe med slitasjegikta å gjøre, for det hender jeg får noe rare greier på øynene som visstnok har med gikt å gjøre, men dette føles helt rart...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Ja, ja. Nå vet jeg ihvertfall hva det er. Akutt slimhinnebetennelse. Skal til legen imorra og tømme albuen for slim/vann eller hva det nå enn er som er inni der... :(

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Huffda, det hørtes ekkelt ut... Håper det blir fort bra igjen - god bedring! :klem:

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Takk, takk.
    Var hos legen idag og fikk beskjed om at den var for liten til å tømmes... og jeg som har grua meg så fælt ! Vondt er det også. Fikk betennelsesdempende, men legen ville at jeg skulle se det ann over helgen før jeg evnt startet på de, kanskje væskeannsamlingen ble borte av seg selv.

Det jeg spurte legen om når jeg var der, var hvorfor jeg får betennelse på betennelse om dagen. For 5 uker siden ca. startet det med akutt øyekatarr med betennelse i bindevevet rundt øyet, så for 14 dager siden var det mage/tarm betennelse og nå denne forbaska albuen, skjønner ikke noe jeg.

Kan dette ha sammenheng med stoffskiftet/Hashimotosen min å gjøre ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Stadige små og større infeksjoner er et vanlig symptom på binyrebarkproblemer - kanskje du burde lese litt i informasjonstråden min om det?

http://www.toreolsen.com/forum/viewtopic.php?t=196

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Argh, da er jeg igang igjen. Nå er det skikkelig vond hals som gjør at jeg nesten ikke klarer å svelge og muligens en liten bihulebetennelse på gang... Igår etter jobb gikk jeg rett og la meg - under ett pledd + en dundyne... Mannen min trodde jeg hadde gått helt av hengslene i varmen..

Har lest litt igjennom informasjonstråden til Kris og fikk vel noen aha opplevelser.
    Jeg vet at s kortisolet mitt har blitt målt for noen måneder siden og det var absolutt ikke innenfor referanseområdene, hverken på morningen eller kvelden. Antagelig så ble det ikke sett så veldig på, fordi jeg er med i ett studie som relaterer til ulcerøs kolitt og stress. Skal jaggu ringe Rikshospitalet og få oversendt de siste prøvesvarene mine...

Har forsøkt å få en tidligere time på Balderklinikken, men det er helt håpløst akkurat nå, "alle" er på ferie og de som er har mer enn nok å gjøre som det er...

Nå er jeg så ufattelig drittlei av å være konstant dårlig eller ha vondt at jeg bare sitter og sipper (synes jo ufattelig synd på meg selv om dagen da...)
    Det går over så fort jeg føler meg litt bedre, for jeg er i utgangspunktet veldig positiv

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Sender over en klem til, jeg... Dette hørtes ikke bra ut.

Hvis du virkelig har lavt cortisol, bør du vurdere å forsøke litt selvmedisinering med hydrokortison, synes jeg. Da vil du jo i hvert fall merke om det hjelper deg å få det tilført. Du får kjøpt hydrokortisonsalve reseptfritt på apoteket - og så smører du ut en mengde tilsvarende ca. 5 mg hydrokortison på innsiden av underarmen eller et annet sted med tynn hud. Dersom du får effekt, vil du merke det i løpet av en time eller to.

God bedring til deg - sørgelig å si, men jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei Leya. Det der høres riktig fælt ut. Jeg har fått telefontime på balderklinikken 23.08 og oppmøte den 26.09. Hvis du vil og vi får det til, så kan du få timene mine og så venter jeg. Det går helt bra for meg. Har nettopp begynt på Liothyronin så jeg kan gi den en sjanse først.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Takk, takk Kris. Jeg har ikke orka å sett på prøveresultatene mine enda, men skal se hva jeg orker idag, husker ikke om det var lavt eller høyt.. Sitter nemlig på jobb med bihulebetennelsen min + sprekt trommehinne.. Har det ihvertfall bedre idag, selv om det gjør vondt

Tusen takk for tilbudet Yvette, så utrolig snilt av deg !!!! *klem*
    Jeg har fått time den 29. august, så jeg skal nok forhåpentligvis klare meg frem til det, bare jeg slipper flere betennelser

Legen trodde neste jeg spøkte når jeg ringte idag og sa jeg hadde sprekt trommehinna inatt (den gjør alltid det når jeg får ørebetennelse...) og at jeg hadde fått bihulebetennelse... Nå skal jeg snart avgårde til apoteket og hente antibiotika og så skal jeg stæsje håret mitt litt, så blir alt så mye bedre

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det går igjen på forumene at bihulebetennelsene og infeksjonene forsvant når folk fikk begynne med levaxin etc. og opp i riktig dose.

Jeg ble også mye bedre.

nora

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Øker dosen, men akutt sengeliggende likevel?
    Av MB i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 27
    Siste melding: 16-11-06, 10:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn