Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard I hvilket tilfelle bør man/kan man spørre etter Armour?

Jeg har legetime 4. juli hos en internist (indre medisiner) her i Nederland nært der jeg bor.
    Stoler veldig på denne legen, siden han ikke hadde noe tvil i det hele tatt at jeg var syk. Og det var før han så blodresultatene og ultralydresultatet.

Jeg har forhøyet TSH, forhøyet T3, mens FT4 ligger nært nedre grense. (Anti-TPO og Anti-TG er begge forhøyet).
    Jeg er nå på 0.025mg (tror jeg, eller en liten blå tablett) Thyrax (med samme virkemiddel som Levaxin eller hvordan det skrives).

Følte meg veldig bra i 2 måneder etter jeg started behandlingen. Men i Mai og nå i Juni føler jeg meg ikke så bra lenger... det går veldig opp og ned.

Jeg lurer litt på om jeg kan spørre etter Armour...? Hva synes dere som kan litt mer om Armour enn meg?

Siv

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hvis du tar 25 mikrogram T4 og din FT3 er høy og FT4 er lav, er ikke mitt første forslag at du skal prøve Armour....det øker nemlig FT3.
    Men det kan jo også senke TSH.

Jeg ville prøvd mere T4-medisin, for å øke FT4.
    Jeg tror at din FT3 er høy fordi du har en passe høy TSH til å stimulere egenproduksjon av T3 fra kjertelen og fra konvertering i leveren.

Men jeg må ha en FT4 på minst midtpunktet.
    Kanskje du må ha den på minst midten også.

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Hvis du tar 25 mikrogram T4 og din FT3 er høy og FT4 er lav, er ikke mitt første forslag at du skal prøve Armour....det øker nemlig FT3.
    Legen tok ikke FT3 men T3... og T3 var høy. Men akkurat det med FT3 og T3 forvirrer meg litt... er T3 det samme som FT3?

hehe... nå bble jeg enda mer forvirret

Siv

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

T3 er vanligvis Totalt T3 og er vanligvis forhøyet hos kvinner pga. hormonene. FT3 bruker man her i landet. Det er bare det som stemmer hos kvinner. Hos menn stemmer TT3 og TT4 vanligvis bra.

TT3 har tall på 159 osv, FT3 har tall som 5,2 eller 3.7.

Det står mer om disse testene hos www.futst.no og hos http://www.capio.no

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Jeg skal dobbeltsjekke når jeg kommer hjem. Der står prøvesvarene på latin og ikke direkte som Ft3 eller T3...

Skal sjekke furst også takker og bukker!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ja jeg har en tyrkleif på furst. Det fikk litt fort i svingene.
    nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Den siste linken du postet var veldig interessang. Ikke alene for thyreoidea sykdommer, men også andre ting... (kalsium, b12 etc)!!

Gjest

Standard

TT3 er proteinbundet. Det reflekterer derfor ikke hormoner tilgjengelig for cellene. Når FT3 stiger uavhengig av FT4 tyder dette snarere på stress i binyrer ( se dokumentasjon fra dr. Woliner, dr. Rind, Tintera m. fl.) Om noe burde Armour virke bedre pga. sin evne til å på sikt støtte binyrer. Ved langsom økning burde ikke lett forhøyede verdier på FT3 gi de store problemer.
    Å fraråde noen å prøve Armour.....uten selv å ha prøvd....er noe søkt i mine øyne.

Merete

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei

Jeg vil kanskje si at man KAN spørre legen om Armour - hvis man over tid ikke oppnår effekt av Levaxin. Men det er som sagt bare mine tanker om dette.

Armour må du betale selv (noe som gjør medisinbruken ganske mye dyrere pr mnd) - mens Levaxin får du på blåresept.

Ha en fin dag.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn