Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
03-06-05, 15:02 #1Feiga Gjest
Begynnt med Levaxin i dag
Starter med 25 mikrogram etter eget ønske." Ja, ja hvorfor ikke være litt eksperimentell" sa legen. Tsh 3,7, T3 3,2, Ft4 12,6 og anti tpo 810. Selv tenker jeg at det er vel ingenting å tape om jeg prøver noe behandling. Hvor lang tid kan jeg forvente før det blir noe virkning? Takk for en kjempebra møteplass. Dere er kunnskapsrike. Får ikke smilefjesene til å funke.
-
03-06-05, 15:15 #2
810 må jo sies å være et positivt prøvesvar - uansett hvor utdatert skoleringen ellers er. Har du lest på www.furst.no ? styr til "blåboka" så til analyseseliste og finn S-anti TPO. Der finner du noe å klikke på.
Tolkingen av denne testen er positiv eller negativ. Høyt tall betyr nødvendigvis ikke verre tilstand, men bare at kjertelen er angrepet. Furst skriver at en kan vente en gradvis forverrelse i et par år. I denne perioden vil du trenge gradvis høyere dose.
Fint å begynne som du har.
Det tar to-tre uker før den tabletten du tar i dag - er gnaget såpass på av kroppen at den kan brukes. Antar du ikke kjenner noe før da ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-06-05, 16:30 #3
Det kan godt være at du trenger å gå på 50 µg en stund før du merker noe, 25µg er nok lite. Og noen blir satt på 100µg som forsøk.
Har møtt pasienter som er på 50 eller 75µg med bra effekt, men de hadde en del egenproduksjon igjen. De har da en TSH rundt 1 og den stimulerer til en restproduksjon fra kjertelen.
Kan skje det går hos deg også.
Ellers har du jo klart en TSh over 3,6 som er Hormonlabbens grense, og det kvalifiserer til diagnose hypothyreose, spesielt sammen med antistoffene dine.
Har du nå offisielt fått diagnose?
Jeg tror i ettertid at når legene ser din TSH på over 3,6, at de regner det som sikkert at du var hypo.
Jeg må ha min TSH på minst midtpunktet, og praktisk talt alle andre også (unntatt noen få på Armour som jo har høy FT3 til gjengjeld) og det uansett TSH. Den varierer veldig med samme FT4 og er ikke så pålitelig som FT4 og FT3 ved medisinering. En lav TSH er ikke helt ensbetydende med hyper fordi en undergruppe vil alltid få lav TSH.
nora
-
03-06-05, 21:57 #4Feiga Gjest
Takk for gode svar. Nei har ikke fått diagnosen Hypo ennå. Tror legen er i tvil på hele meg. Har tatt en masse prøver i dag, blant annet jernlager. Viste hyperpigmenteringen og fortalte om den høye pulsen ( ligger rundt 90 i hvile)som er verst på morgenen, men han bare avfeier alt og tror det går over av seg selv. Føler meg som en hypokonder. Kanskje det er den diagnosen er den letteste å få?
-
04-06-05, 10:12 #5
Det siste der trur jeg desverre du kan ha rett i Feiga !
Når en kropp har gått med for lavt stoffskifte lenge vil organer og vev ikke lenger oppføre seg normalt. Dette kan avleses i et knippe utvalgte blodprøver.
Jeg skjønner ikke hva våre eksperter nøler etter. Det virker som de er redde for å få svar.
Be om en screening av disse parametere. Legene SKAL vite hvilke disse er.
Det du skriver peker også på nødvendig undersøkelse av binyre systemet.
Dette kan en si er 3-delt og produserer masse viktige hormoner. Dette systemet hører sammen med thyroidea til de indresekretoriske kretser og man er enige om at det er en sammenheng mellom disse selv om denne ikke er forklart tydelig. Du har kanskje lest her : www.addison.no ?
Det er herfra bla. hjertets frekvens styres.
Det er vanlig at hjertets hvilefrekvens FALLER når stoffskiftet er lavt, så det er all grunn til å finne ut hvorfor det stiger hos deg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker