Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 35

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard En spennende artikkel om Insulin resistens

Jeg legger ut linken til artikkelen istedenfor :-)

http://www.lommelegen.no/publ2/print.asp?visart=2428

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ang. insulinresistens, jeg har skrevet litt referat fra foredrag med ernæringsfysiolog som omhandler hvordan vi skal unngå høyt insulin og hvorfor i kostholds-folderen her.
    Jeg syntes foredraget var veldig spennede og givende.
    Blan annet kan det være svaret hvis ve ikke har nok effekt av levaxin, altså ikke er blitt bra, og lavkarbodiett gjør at vi trenger mindre levaxin.
    Men det er mer enn lavkarbo, man må tilføye visse ting, alle måltider må ha protein og fett og antioxidanter. Står mer i referatet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=222 er linken.
    Jeg tror titelen er nå intetsigende, burde vært noe som
    Interessant om Stoffskifte og Ernæring eller hypothyreose og mat eller noe annet som er mer beskrivende.
    Sonja, kan du trylle litt med tittelen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Spennende møte du har vært på nora. Referatet var veldig bra !

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard Insulinresistens..

Er det noen av dere her inne som vet hvilke tester som skal tas for å sjekke insulinresistens??

Leste i Thyra at mennesker med insulinresistens ofte har høye T3 resultater. Og sist jeg ble"høy" så var det først og fremst pga T3. Og det nevtes også at de med insulinresistens ikke bør bruke Armour...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Standard

Hei.
    Insulin, C-peptid og glukose fastende skulle kunne vise insulinresistens.

At insulinresistente ikke kan bruke Armour er bare tull. Hadde stoffskiftehormoner spilt en rolle hadde man neppe kunnet ta Levaxin heller.

Av mine prøver ser jeg høy insulin+C-peptid, i tillegg har jeg ved et par anledninger hatt forhøyet FT3. I denne tiden tok jeg Armour, og gjør det fremdeles. Etter oppstart med hydrokortison(2003) er alle disse prøver normalisert (selv on legene gnåler om at hydrokortison får disse til å stige??? ) Så det var den insulinresistansen i denne kroppen

Merete
    Legene har den fordelen at solen skinner over deres helbredelse, mens deres feiltrinn skjules av 3 favner jord. Sokrates (469-399 f.Kr.)
    Meretes Tyreoidea-side

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Merete

Takk for svar!

Det var i et intevju i Thya med en av legene på Baldreklinikken som fremsatte påstanden om Armour.. Jeg vet ikke bedre jeg ;-) Godt å høre motsatsen!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Merete
    Av mine prøver ser jeg høy insulin+C-peptid, i tillegg har jeg ved et par anledninger hatt forhøyet FT3. I denne tiden tok jeg Armour, og gjør det fremdeles. Etter oppstart med hydrokortison(2003) er alle disse prøver normalisert (selv on legene gnåler om at hydrokortison får disse til å stige??? ) Så det var den insulinresistansen i denne kroppen
    Hei Merete! =)

Hva mener du egentlig med dette, mener du at insulinresistansen i kroppen din ble borte med armour? Eller..? Håper du kan forklare litt nærmere, jeg tar selv armour og lurer på dette med insulinresistens.

Marianne

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg går på balderklinikken og har selv erfart at de mener det ikke er bra med armour når man har insulin resistens. Men jeg er veldig glad for at jeg endelig fikk det, skal til min første kontroll etter at jeg begynte med armour den 22 og er spent på hvordan prøvene mine er denne gangen.

Det de har sagt til meg, er at verdiene (Insulin, C-peptid og glukose) kan stige og dermed kan man stå i større fare for å få diabetes som må behandles. Men jeg må si at jeg føler med helt super, så jeg håper virkelig ikke at det slår ut noe på prøvene mine....

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Så flott at du føler deg super 8) Gode nyheter!

Jeg er litt forvirret rundt dette med insulinresistens.. og det plager meg litt. Etter hva jeg har forstått etter å ha lest diverse artikler på nettet så er insulinresistens og diabetes 2 det samme?? Dette var jeg ikke klar over.

Ser også ut til at det er en sammenheng mellom insulinresistens og PCOS, etter hva jeg leser.

Så skaper det forvirring med disse legene som sier at man ikke kan ta armour når man har insulinresistens, jeg er et av tilfellene som tar armour men ikke vet om jeg har insulinresistens.

Hvile plager hadde du av insulinresistensen, og har de spesifikt forsvunnet etter at du starta på armour, eller er det bare den generelle formen som er bedre?

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Insulinresistens og stofskifte
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOs
    Svar: 35
    Siste melding: 13-01-11, 07:03
  2. Armour og insulinresistens
    Av atv i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 03-08-08, 21:23
  3. insulinresistens og diett
    Av mali i forumet Helbred og kosthold