Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Vanskelig å bli gravid?
Hybrid View
-
20-05-05, 23:08 #1
Vanskelig å bli gravid?
Stemmer det at det er vanskeligere å bli gravid når man har lavt stoffskifte, og at embryoet kan ha vanskelig for å feste seg?
Jeg har lyst til å begynne å prøve så snart som mulig, for jeg er redd det vil ta lang tid å bli gravid.. (Men samboeren er ikke særlig ivrig på det området, så jeg må nok smøre meg med tålmodighet uansett..)
Har hatt en spontanabort, så sjangsen er vel tilstede for at det vil bli flere.
Hvordan er det ellers å være gravid når man har lavt stoffskifte?
-
25-05-05, 11:20 #2
Hei Ruth!
Generelt har vi med lavt stoffskifte litt vanskeligere å bli gravide. Men her varierer det vel en del også. Men du har jo allerede blitt gravid en gang, så da burde du bli gravid igjen.
Det som er viktig er at verdiene dine er optimale når du begynner å prøve igjen. Og at du tenker på kosthold, stressnivå osv osv.
Jeg har slitt i mange år med å bli gravid. Håper¨å få mitt n`te ivf forsøk om ikke så lenge. Jeg fikk diagnosen for snart 2 år siden, og hatt mye strev med å få orden på alt sammen.
Vet ikke hvor gammel du er, men ikke vent for lenge før du begynner, det kan ta lengre tid enn du tror.
Klem fra Asora
-
25-05-05, 13:54 #3
Takk for svar!
Den forrige graviditeten varte så kort at jeg ikke rakk å skjønne hva som hadde skjedd før det var over.. Er 24 nå, og jeg har lyst til å begynne å prøve så snart som mulig. Hadde liksom "planlagt" å få mitt første barn når jeg var 23,og nå er det plutselig under ett år til jeg er 25. Fikk helt sjokk når det gikk opp for meg!
Tida går så utrolig fort, og siden det kan ta lang tid før det funker har jeg lyst til å starte prøvinga så snart som mulig! Dessverre er ikke samboeren enig i det..
Blir helt skremt ved tanken på å ikke få barn! :(
Og jo tidligere man begynner jo lengre tid har man jo på seg, i tilfelle det skulle bli vanskelig.
Håper det klaffer for dere snart!

Svar med sitat
Bokmerker