Viser søkeresultater 1 til 10 av 125

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Jeg er mye sinna

Jeg er mye sinna, det er gjerne sånn at jeg eksploderer i fullt sinne, og så er jeg ferdig.
    Det er sånn særlig når jeg har mye å tenke på/bekymre meg om fra før av, slik at energien ikke er på topp.

Sånn som nå, så sliter jeg med en sak som skal opp i forliksrådet i slutten av oktober. Motparten oppfører seg mildest talt dritt mot meg, de vrir og vrenger og mistolker alt jeg sier og skriver nå for tiden. Skal ikke si så mye om denne saken akkurat nå, jeg kommer muligens til å gå ut offentlig med den etter at den er avgjort i forliksrådet (det er jeg som er klager). Denne saken har tatt fra meg nattesøvnen helt siden den startet oppunder jul i fjor, så det skal bli godt å få den ut av verden.

I tillegg kommer økonomiske bekymringer.

Det er nok ikke bare sykdommen som skaper sinne, men den gjør det i alle fall ikke noe enklere å takle vanskelige situasjoner.
    Jeg vurderer å ha med advokat på det møtet i forliksrådet, men advokaten min mener jeg klarer meg godt selv. Jeg er bare redd for at jeg ikke skal klare å få frem min sak på en skikkelig måte, at jeg skal glemme viktige ting, at jeg ikke skal klare å ordlegge meg riktig. For når jeg vet hvor mye dritt motparten har kommet med og kan komme med, så kommer jeg antakelig til å gå fullstendig i lås, muligens bare bryte sammen. Jeg har blitt mobbet såpass mye opp igjennom årene, at jeg vet utmerket godt hvordan jeg reagerer.
    Siden det tydeligvis er satt av kort tid til møtet, så har jeg tenkt å prøve og få lånt penger av foreldrene mine så jeg får råd til advokaten.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Sonja skriver over her om økonomiske bekymringer og jeg tror ikke at alle de nye brukerne av dette fantastisk flotte stoffskifteforumet er klar over at Sonja har driftsutgifter for å holde dette i gang. Se på forsiden, "Om forumet generelt",- der står det en konto som kan benyttes.

Jeg vil påstå at Sonjas stoffskifteforum sparer helsevesenet for mange penger. Kunnskapen her inne tilsvarer vel ihvertfall 100 fastlegestillinger?
    Jeg er hos legen 20 minutter ca. hver 6. uke og blir ikke særlige mye klokere. Hun hevder at jeg kan mer enn henne, er litt usikker på det, men det jeg er HELT sikker på, er at jeg har lært masse av dere alle og er dypt takknemlig for at Sonja startet og fortsatt driver dette geniale nettstedet!

Oppfordrer alle som har anledning til det, å sette inn litt kronasjer på kontoen!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei Sonja

Jeg håper du vinner den saken du skal ta opp Forliksrådet. Du må tror på deg selv at det går bra. Lykke til

Mye av det du sier stemmer på meg og bekymringer inni meg kan bli til mye det sinne, trist, gråte. Det er rart men går man med mye inni seg det kan poff eksplodere. Eller bli til en foss av tårer.

KLEMZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Sonja

Jeg ville gi deg rådet å ta med deg noen som kjenner saken og som kan støtte deg i argumentasjonen. Det er ikke vanlig å ta med seg advokat til forliksrådet.. Jeg skjønner at det føles tryggere, men det er ikke nødvendig som advokaten sier. Spar heller pengene og ta med et "vitne" eller støttespiller

Ellers kjenner jeg også at jeg tåler mye mindre påkjenninger nå enn før (stress/press), og sinnet kommer i kjølvannet av denne slitenheten.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Jeg føler ofte irritasjon.. stor irritasjon inni meg når det er mange mennesker rundt meg over lang tid, når det er mye ståkete lyder, masing, når kravene til meg blir større enn vanlig. tåler så lite stress, blir da tåkete i hodet, mister tråden, greier ikke være helt til stede i meg selv liksom.
    hvis jeg da ikke kan trekke meg tilbake til stillhet, så kommer irritasjonen skikkelig, da blir den vansklig å styre.
    jeg tåler liksom ikke mange lyder rundt meg samtidig.

Det er viktig å ikke hisse seg opp over bagateller, men like viktig å vise sinne når det er rettmessig, ikke bare ta alt innover seg.
    Jeg tror jeg skal bli litt flinkere til å si ifra... være mer tydelig ift leger, ikke bare godta at det de sier er riktig. Da slipper jeg å irritere meg i ettertid over hva jeg ikke turde si. bedre å være irritert på legen, enn familien min her. he he
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Lignende tråder

1. Flere kjendiser med hypothyreose
    Av Blondie i forumet Nyttige linker
    Svar: 7
    Siste melding: 09-12-13, 20:22
  2. Jeg har struma,knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
    Av skaye i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 75
    Siste melding: 07-01-10, 17:12
  3. Andre i Bergen med hypothyreose?
    Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 15-04-09, 22:06
  4. Stoffskifte og andre sykdommer
    Av Persa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 03-02-09, 21:43

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg