Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard Skjoldkjertelkreft

Går rundt i svime etter kontrolltimen på sykehuset idag. Det viser seg at skjoldkjertelen de fjerna hadde kreft..
    Jeg har fått kreft!!!! :( :( :(
    Tankene svirrer i hodet og jeg husker ikke halvparten legen sa. Vet at ejg skal på Radiumhospitalet for radioaktiv jod-behandling snart. Men ikkke når. De regan ikke med at der skulle være kreft i den så derfor var de ikke så nøye med å fjerna alt vev etter kjertelen, så de vet ikke om der er spredning....
    I dag e livet for jævlig!!!!!! :(
    Øyan er røde og tørre etter mange gråtetokter...... Hva kna mna gjøre?? Mamman min og en av brødrene mine setter seg på første fly fra Lofoten og kommer ned til meg i morra.....

Gjest

Standard

Det er leit at du skulle få en slik utgang på operasjonen din. Jeg har hatt thyreoideacancer i 4 år,og jeg kan godt huske hvilket sjokk det var å få diagnosen. Men fortvil ikke. Denne kreftformen er den med best overlevelse av alle kreftformer. Nær sagt alle blir friske igjen. Men det blir selvfølgelig litt stritt framover med radiojod og kontroller. Det er kjempemasse jeg kunne fortelle deg,men jeg håper at du heller vil ringe meg privat,så skal jeg hjelpe deg med informasjon. Jeg er regionkontakt for thyreoideaopererte i region 4,men det er bare å ringe selv om du tilhører en annen region. Sender deg en PM med nummeret mitt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Huffda, Hege - dette var trist å høre...! :( Det er lett å skjønne at du er fortvilet nå - men så godt at du får familien ned til deg! Ta imot all den trøst og støtte du trenger - og ta godt vare på deg selv! :klem:

Gjest

Standard

Jeg er en av de som her på nettet anbefalte deg å vente med operasjon ved mindre det var strengt nødvendig. Nå er jeg glad du ikke fulgte mitt råd for da ville man kanskje ikke funnet det ut. Ønsker deg alt godt og håper at det ikke er alt for harde ting du må igjennom. Godt å høre at du har famile som kommer for å ta vare på deg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anonymous
    Jeg er en av de som her på nettet anbefalte deg å vente med operasjon ved mindre det var strengt nødvendig. Nå er jeg glad du ikke fulgte mitt råd for da ville man kanskje ikke funnet det ut. Ønsker deg alt godt og håper at det ikke er alt for harde ting du må igjennom. Godt å høre at du har famile som kommer for å ta vare på deg.
    Jeg er så glad for at jeg fulgte magefølelsen ja...Vet ikke hvorfor men jeg følte at dette var det rette å gjøre. Men jeg hadde ikke i min villeste fantasi forestillt meg at dette skulle bli utfallet!! Legen var nesten like overrasket som meg. Hun sa at dette hadde dem ikke forventet i det hele tatt. Det var liksom ingenting som hadde tydet på at det skulle være kreft i denen kjertelen min. Hun visste nok ikke noe om det før jeg kom heller, hadde nok ikke satt seg inn i papirene mine før jeg satt der. Det skjønte jeg på blikket hennes i det hun leste på resultatskjemaet fra Radiumhospitalet. Hun måtte også konferere med en annen lege før hun fortalte meg hva det var for noe som feilte meg...
    Men nok en gang så er jeg kjempeglad for at jeg fulgte magefølelsen min!!!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

I dag fikk jeg en gladmelding fra sykehuset! de siste prøvene viser at kreften ikke har spredd seg!!!!!
    HURRA

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Å, så flott, Hege!! Nå ble jeg virkelig glad på dine vegne - har tenkt mye på deg.

Hva skjer videre nå, da - skal du likevel gjennom radiojod-behandling og sånt?

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Jeg skal i første omgang på Radiumhospitalet for å ta ne røntgen for å se om der er mer kjertelvev igjen. Er det det må jeg gjennomgå radioaktiv-jodbehandligen for å fjerne dette. Ellers er det bare standard kontroller fremover!!!!

gjest - ovenfor Gjest

Standard

Veldig bra Hege

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    25

Standard

Hei

Er så glad på dine vegne!