Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard Flere opererte?

Er det flere her på forumet som har fjernet hele eller deler av skjoldbruskkjertelen??

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Ja, jeg har fjernet hele kjertelen i 2000. Jeg bruker nå Armour, du husker kanskje at jeg har svart på innlegg fra deg før. Jeg fungerte dårlig på Levaxin, føler at jeg har det mye bedre nå. :P

ung mor Gjest

Standard

hvordan vet dere at dere må fjerne den?
    Hvilke symptomer ol. har dere i forkant?

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ung mor
    hvordan vet dere at dere må fjerne den?
    Hvilke symptomer ol. har dere i forkant?
    Jeg fikk fjernet min skjoldkjertel fordi det var kuler på den. Altså knutestruma. Hadde kuler på begge sidene derfor tok dem hele. Dette skjedde den 31. mars så jeg er relativt nyoperert og fersk i gamet med Levaxin. Foreløpig går ting treigt og jeg er mye svimmel og slapp... Men legen trøstet meg idag med at det var vanlig så kort tid etter operasjon....

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Hei ung mor.

Jeg begynte å få en liten kul på halsen i 1993. Det var som en drue, litt til venstre for halsgropen. Samtidig begynte kondisen å svikte, og jeg måtte sove mer. Jeg fikk biopsi og røntgenfotografering for å utelukke kreft. Blodprøvene var innen normalen, så jeg fikk ikke noen medisiner.

Sånn gikk no åran. Jeg var stadig trøtt, deprimert, begynte å gå opp i vekt. Tok nye blodprøver en gang i året. Og kulen vokste, og vokste. Den var størst mot venstre, der var den vel 10 cm lang og to fingre bred. Litt mindre mot høyre. Jeg hadde ingen halsgrop lenger. Men den vokste innover også, og bøyde spiserøret til siden. Maten ble vanskeligere å svelge. Derfor fikk jeg operasjon. Jeg hadde fremdeles ikke tatt medisiner. Ble satt på Thyroksin etter operasjon.Da het det thyroxin, i dag Levaxin. Samme type preparat.

For meg ble alle symptomene på lavt stoffskifte verre med Levaxin enn før jeg opererte meg. Blodprøvene derimot, har alltid vært innen normalen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Bare en liten kommentar til det du forteller om før og etter du startet Thyroxinbehandligen - Det er det jo SÅ mange som forteller om, både her og ellers.
    Men spør en lege - da får du det svaret at nesten ALLE blir helt bra !
    Jeg har ikke noen troverdig statistikk på dette, men tror at hvis legene ville samordne sine journaler på dette området og anonymisere dem - så tror jeg det at de måtte revurdere sin oppfatning.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Bare en liten kommentar til det du forteller om før og etter du startet Thyroxinbehandligen - Det er det jo SÅ mange som forteller om, både her og ellers.
    Men spør en lege - da får du det svaret at nesten ALLE blir helt bra !
    Jeg har ikke noen troverdig statistikk på dette, men tror at hvis legene ville samordne sine journaler på dette området og anonymisere dem - så tror jeg det at de måtte revurdere sin oppfatning.
    Hei igjen, n'Finn
    Jeg husker at før forumet ble hacket, så diskuterte vi her om å gå ut offentlig med dette. Jeg føler at min tidligere lege fant andre kroker å henge problemene mine på enn thyroxin. Psyken bl.a.
    Så om han har ført noe sted at mine problemer skyldes manglende effekt av thyroxinbehandling, det tviler jeg på! Å samordne journaler har ingen hensikt før det lages så mye rabalder om dette, at utslitte og deprimerte pasienter blir hørt.
    Men dette hører hjemme i en egen tråd - vi får begynne å diskutere å få offentliggjort dette igjen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hei Marge.
    Jeg tror som deg og mange andre at dette er et område innen medisinen som kunne ha nytte av ny-tenking både på teori og kanskje særlig praksis.
    Jeg syns ikke egentlig det mangler på opplysning om dette FRA pasient til lege. Mange har jo skrevet bøker om dette til og med.
    Legene MÅ ta skylda for at ikke noe blir gjort. Dette særlig fordi man jo vet at de kognitive evner svekkes ved utilstrekkelig behandling. Spør en disse, vil svaret ofte bli at alt er bra !
    Jeg er jo klar over at fotfolket blandt legene ofte arbeider etter behandlingsregimer som er fastlagte. Men noen har vel fastlagt dem ?
    Det må tenkes nytt på ganske mange områder.
    Det er nok å se på hvilken uvitenhet og paragrafrytteri det er når en søker om å få Armour på blå resept.
    Dette systemet er ikke lagt opp slik at pasientens ønsker om å bli bra blir tilgodesett - absolutt ikke.
    Her er det helt klart andres interesser som blir tilgodesett !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn