Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Hybrid View
-
30-09-05, 13:11 #1Angel.. Gjest
Hvordan kombinere jobb og stoffskifte??
Hei
Jente på 27, hatt lavt stoffsifte siden jeg var 21.. Nå er jeg arbeidsledig, men da jeg jobbet 100 % sleit jeg så sinnsykt mye. Skulle ikke klart å gjennomføre jobben, og det var et slit å komme seg hjem. Da var det rett i seng og der ble jeg liggende bare å skjelve. men ingen skjønner det.. Nå gruer jeg meg veldig til å begynne å jobbe 100 % igjen.
Finnes det noen muligheter for å jobbe mindre og alikevell klare seg økonomisk, trygd eller noe..
Har jo ikke noe liv utover når man jobber 100 %, det ble slutt m typen og alt, pga jeg klarte ikke.. vennene så meg aldri osv osv.. dt fører til et mønster som gjør en deprimert atpåtil
-
30-09-05, 14:31 #2
Dette er et vanskelig område, og du må nok trå veldig forsiktig. Jeg kjenner flere som ikke har lykkes med å bli delvis og dermed fått en verre situasjon. Det kan se ut som det beste er en av delene, altså enten forsøke å henge med for fullt, eller legge årene helt inn.
Om den delvise skal lykkes må arbeidsgiveren være helt med på den.
Det var han ikke i de to tilfellene jeg kjenner, og de fikk ikke ny jobb. De sa at det å gå delvis var som å ha dobbelt arbeid.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-10-05, 09:14 #3
Er du riktig medisinert? Har du prøvd liothyronin i tillegg? har du andre autoimmune sykdommer? Har du lavt B-12 slik som en dal andre her?
Lavt ferritin? Har du prøvd selen?
Ja, jeg vet at det er noen som ikke klarer en fulltidsjobb.
Var selv i praksis på et sykehus i mai, og har fremdeles vondt i kroppen etter det. Prøver none uttøyningsøvelser og litt yoga fordi jeg er så støl. Jeg ble skikkelig sliten men merket det ikke fordi jeg var så stressa/oppgira på å klare dette. Fikk nok for lite søvn (pga. skift og graving på en tomt like ved i flere uker)
-
01-10-05, 11:27 #4Gjest
hva er andre autoimmune sykdommer?
Opprinnelig skrevet av nora
-
01-10-05, 18:56 #5
Det kan være så mangt.
Ofte ser vi her lavt B-12 som er knyttet til autoimmun thyreoditt på et eller annet vis.
Sjansen for at man har en til autoimmun sykdom er økt hvis man først har en.
Noen har sjøgrens, jeg ser ingen med lupus på forumene men det må være noen, cøliaki ser man noen ganger på stoffskifteforumene. Dette er nok underdiagnosisert.
Flereandre autoimmune tisltander er genetisk forbundet med hypothyreose, se http://www.helse-bergen.no/avd/roas/...funksjoner.htm
Kommer ikke på flere akkurat nå.
-
01-10-05, 21:41 #6baremei Gjest
Ulcerøs kolitt og Crohns også. Førstnevnte puttes også i samme sekk som Bechterews (revmatisme), de med UC har øket forekomst av Bechterews i forhold til resten av befolkningen. Og omvendt.
-
02-10-05, 15:16 #7
Forresten mener de at narkolepsi oppfører seg som en autoimmun sykdom. Fra narkolepsiforeningens hjemmeside.
Og de på alt.support.autism sier at mange autister har mødre med autoimmun thyreoditt.
..
Og så fins det en autoimmun leversykdom og en autoimmun lungesykdom, autoimmun hepatitt og sarcoidose.
-
03-10-05, 13:24 #8Gjest
Har ingen andre autoimmune sykdommer nei, har vært riktig dosert, men den forandrere seg slik at nå har jeg gått opp en tabelett til. Ikke prøvd liothyonin, hva er egentlig det? Ferritin? Man får jo så lite forklaringer hos lege. Skal kjøpe selen å prøve ja.
-
03-10-05, 14:28 #9
gått opp en tablet til....
Vanligvis har vi et mål med doseringen.
FT4 og FT3 må vanligvis ligge ganske høyt i sitt referanseområde. Ofte nesten helt oppe eller to tredeler opp.
Jeg må ha mine minst halvveis opp.
Så hva er ditt ft4 og ft3?
Liothyronin er T3, det aktive hormonet.
Hvis man har ft3 som er på undr midten, er det naturlig å ta liothyronin i tillegg.
Vanligvis en kvart tablett to ganger daglig.
Hjleper fantastisk mot brain fog.
-
05-10-05, 10:58 #10Angel.. Gjest
T3 og T4 var normal, men TSH er ikke som den skal.. Husker ikke verdien på TSH helt, men den var litt for høy.. var første gangen på 5 år jeg fikk se verdiene på alle målingene(T4 og TSH) sist jeg var hos legen nå..
Liker egentli ikke å gå opp pga jeg har hatt så mye hjerteklapp i det siste.. det er så ekkelt.. spiser nå 12 stk 50 mikrogram tabeletter i uken..
T3 verdien min har jeg alddri hørt noen verdier på..

Svar med sitat
Bokmerker