Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
21-09-05, 20:02 #1
fortsatt helt skutt.....
Hei hei
Nu har æ prøvd liothyronin sammen med levaxin i snart 6 uker. Kan ikke si at æ har hatt noen AHA opplevelser. Har fått litt mer lyst å gjøre noe om dagnen, men er fortsatt like helsikas uvel og sliten av ingenting og kraftløs- så det blir kanskje til mer irritasjon enn nytte den her "lysta" til å gjøre nåkka.. for kroppen nekter å være med på det... foreløpig..forhåpentligvis...
Hydrokortison har æ bare brukt en gang- følte ikke no spesielt når den va på???
Venter i spenning påå svarene fra MR , for nu e presset i halsen så sterkt at det e skikkelig vondt å svelge (grue mæ til å spise) og tildels vanskelig å få inn nok luft til tider... Denne gangen vises ikke cysten på yttersia av halsen , sånn som den gjorde sist - så æ e veldig spent på ka det kan være for nåkka....
Forklaringa fastlegen min har gitt mæ hittil e at det e psykisk, og at B12 ofte gjør at man blir tørr i slimhinnene slik at det kan kjennes vondt ut i halsen..
Det blir nesten sånn at æ ønsker at det ska være nåkka helt forferdelig bare for at æ ska få rett og legen feil...Men DET igjen blir for dumt - for det eneste æ ønske e å bli frisk og få ett VANLIG liv igjen.
Før jobba æ masse, trente kickboxing (tok sølv i min første turnering et par mnd før æ ble skikkelig dårlig) _ gud kor æ savne det... Har ikke trent på et år nu og det e trist. Hver dag passerer æ boksesekken min - den henger der til spott og spe... ;)
Jaja det va nok et hjertesukk, kan ikke sette mæ ned å tenke på det æ ikke kan - da blir dagen bare helt for jævlig... Ska heller være lykkelig at æ fortsatt kan ta en tur ut i slow motion med hundan mine. Ska kjøre til en stille, folketom plass kor dem kan springe så mye dem vil , mens æ bare sitt på en stubbe og e til
Kan noen se på prøvesvarene mine????
...........I sept i fjor : I nov i fjor: mai -05: Ref område:
S-B12 ....... 85 ...... 318 ....... 236 ....... 130-520
S-GT ....... 9 ...... 9 ...... 9 ......... 10-45
S-ferrirtin ...... 13 ...... 36 ....... 32 ........ 5-200
S-ALAT ...... 27 ...... 20 ...... 18 ........ 15-35
S-ASAT ...... 25 ...... 23 ...... 18 ...... ... 15-35
S-FOLAT ...... 6 ........... 22 ............. 5-30
S-FT3 ...... 5,4 ...... 5 ...... 4,6 ...... 2,3-5,7
S-FT4 ....... 17 ....... 20 ....... 16 ....... 9-22
S-TSH ....... 0,92 ....... 0,44 ....... 0,51 ...... 0,2-4,00
På cortisolprøven kl 08.00 var det forhøyet nivå av total cortisol og økt bindeprotein CBG.
Begynte meg levaxin 50 mikrogram i juli 2004. Har etterhvert økt til 150 mikrogram levaxin og 20 mikrogram T3 (husker ikke kordan æ skriver preparatnavnet...)
E fortsatt like helsikas dårlig, men den verste tåka e borte. Æ kan lese igjen (ikke for avansert) og æ treng ikke lenger laaang betenkningstid når folk snakke med mæ...
MEN æ e like "fyllesyk" som da æ blei skikkelig dårlig i fjor i juli. Hadde gått å hanglet i mange år før æ blei skikkelig syk...
Nu håpe æ at nån kan gi mæ nån tips her om ka som e galt???
Æ skjønner ingenting av de her prøvan- det bli for avansert for hodet mitt foreløpig... :(
Takke på forhånd for svar!!!!
-
21-09-05, 20:20 #2
Det som angår stoffskiftet, er TSH som er et hypofysehormon som skal skrike etter mer sotffskiftehormon, skal være lavt hvis nok stoffskiftehormon,
FT4 som er fritt thyroxin, skal aller vanligst være et sted i øvre halvdel, hvor, er individuelt,
FT3, som er fritt thriiodthyronin, det aktive hormonet. Skal også være høyt.
Noen få skal ha dem akkurat på toppen av referanseområdet eller bittelitt over.
Anti-TPO tas vanligvis av oss en gang iblandt. Det er disse antistoffeen som angriper kjertelen. Høye antistoffer hindrer også hormonene fra å virke noen ganger. hashimotos thyreoditt er en autoimmun sykdom.
Ferritinen din er ikke et stoffskiftehormon, men har en del å gjøre med formen. Hvis den er lav, så kan det komme av selve den autoimmune prosessen i kroppen. Kan også komme av cøliaki etc, eller betennelser, da gjemmer kroppen Ferritin.
De som er hyperthyreote, kan ofte ha høyt Ferritin.
Skal ideelt ligge på 50-70 minst.
B-12 var de lavt hos deg. Da kan man bli fyllesyk liksom etc og renne i veggen etc. Vi ser det ofte her, at vi har lavt B-12.
kan også komme av cøliaki.
Gamma-gt etc er leverprøver. Er ofte høye ved hyopthyreose.
Lignende tråder
-
Livet og formen er som bergogdalbane.
Av lindaj i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 14Siste melding: 22-02-12, 23:38 -
JOURNEY! Et av verdens største band spiller på Sentrum Scene i kveld!
Av Thomas W H i forumet Forum: Litt musikkSvar: 2Siste melding: 11-06-09, 14:42 -
hm kjennes ut som halsbetennelse
Av rikke i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 3Siste melding: 11-03-07, 21:30 -
Kjennes såret lenge etter operasjonen?
Av Zena i forumet OperasjonssalenSvar: 7Siste melding: 03-03-07, 18:06 -
FT4 og formen
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-06-06, 22:54

Svar med sitat
Bokmerker