Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Tråd: Ferritin

Hybrid View

Gjest

Standard Ferritin

Hei

Mener at jeg tidligere har lest her på forumet at hjertebank kan henge sammen med lavt Ferritin, men finner det ikke igjen.

Jeg er veldig plaget av hjertebank, så jeg kikket på siste blodprøvemåling, og der lå S-Ferritin på 35. Ref.område 15-200.

Er det lavt med 35 da, eller er det ok så lenge det er innenfor ref.området?

Har forresten lavt Ferritin noe med binyrer å gjøre?

Tina

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ferritin er et akuttfaseprotein som brukes til å måle kroppens jernlager, men svaret man får er ikke entydig og tolking må sammeholdes med andre funn. Det er verre at denne er for høy enn for lav.
    Jern brukes til å lage røde blodlegemer av og er det litt på lager har kroppen vanligvis nok. Under referanseverdien betyr det alltid jernmangel.
    Mange av oss har imidlertid lagt merke til at en får symptomer når denne er under ca.70.

Hjertebank er det flere parametere som kan lage, bla. B12mangel, men vi må jo også være spesielt obs. på thyroxindosen. Bank kan en få ved for høy og for lav dose. Om en også har høy hvilepuls når en har banking er dosen for høy. Lav puls mad banking er dosen for lav.

Om det er doseforholdne som er årsaken er det raskest å rette på det veg å ta enten en dobbeltdose eller hoppe over dosen en dag eller to.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Om det er doseforholdne som er årsaken er det raskest å rette på det veg å ta enten en dobbeltdose eller hoppe over dosen en dag eller to.
    Det stemmer ikke for meg. Tar en ukes tid enten det er ene eller andre veien.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn