Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Tråd: Armour

Hybrid View

Gjest

Standard Armour

Har gått på armour, 3 tabletter av (30 mg) om dagen og Levaxin 25 mikrogram i 1 måneds tid nå, men kjenner ikke så stor forskjell. Er fortsatt for det meste trøtt og sliten, og føler meg ikke som en normal person hva gjelder overskudd. Hvor lang tid tar det før disse skal virke optimalt og blir alle bra igjen bare man får armour?

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Det eneste jeg kan si, er at det er individuelt.

Jeg tror ikke alle blir bra igjen av Armour. Det er ikke et vidundermiddel. men det inneholder naturlig thyroxin, og kan virke annerledes på noen, som kan reagere positivt.

-Har du hatt en lang sykehistorie?
    -Tror du du har gått med uoppdaget lavt stoffskifte i mange år?
    -Har du brukt Levaxin alene i mange år?

Alle disse spørsmålene kan gjøre at det føles forskjellig hvor fort en kjenner seg frisk og symptomfri. En måned høres ikke lenge ut. Jeg har brukt Armour siden sepember 2004.
    Og en måned etter starten, så hoppet jeg ikke i været av glede. Jeg var forsiktig optimist, for jeg kjente litt bedring. Jeg startet på en liten dose, og økte fremdeles i sommer.
    Jeg kombinerer ikke Armour og Levaxin. Jeg tror det tok litt tid for kroppen å omstille seg. Og når kroppens T4 lagre med syntetisk hormon var oppbrukt, så begynte jeg å kjenne større forskjell.

Mitt syn på kombinasjonsbehandling er at hvis jeg var misfornøyd med Levaxin, hvorfor skulle jeg fortsette å ta en liten dose av det? Jeg ville prøve bare Armour i starten, og se om det passet for kroppen min.
    Og det gjør det, så jeg fortsetter å ta bare Armour. Hadde jeg følt behov for mere T4, så hadde jeg prøvd å ta Levaxin i tillegg.

Du skal antagelig ta nye blodprøver snart, for å se hvordan de nye medisinene ser ut på blodprøven? Da kan du snakke med legen om en doseøkning. Kanskje vurdere bare Armour, en større dose? Det er vanlig å prøve seg fram før en finner den ideelle dosen, uansett hva du tar. Jeg håper du prøver Armour i et halvt år.
    Etter den tid, hvis doseøkning ikke gjør at du er bedre, så er det billigere å bruke Levaxin. Hvis du ikke merker noen forskjell, så ta det billigste middelet og bruk pengene du sparer på noe annet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei Marge. Jeg maser på deg også. Jeg greier ikke slippe dette med vekten. Nesten pinlig når mange sliter med det som verre er her. Merket du noe +/- ved overgang til Armour? Kanskje har du ikke hatt problem med den i det hele tatt.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Gjest

Standard

Ja, jeg har gått på levaxin i en 4-5 mnd periode først etter at mine TSH verdier var for høye på 6 av 4 prøver det siste året. Det hjalp ikke så mye akkurat. Tok en pause på 1 mnd, og syntes ikke det ble noe værre. Deretter gikk jeg på med armour og levaxin etter å ha vært hos legen. Vet ikke hvor lenge jeg har hatt det, men har vært trøtt i 6-7 år samtidig som jeg har drevet med idrett. Ble bare mere og mere trøtt. Det er vel ikke noe bra å gå på stoffskifte medisin hvis man ikke har lavt stoffskifte eller blir noe bedre av medisin. Har lest at de som bruker stoffskiftemedisiner kan svelle ut som hveteboller hvis de slutter med dette og det er ikke noe artig! Er jo fortsatt slank og muskuløs siden jeg trener en del, selv om jeg blir litt sliten av det også.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Var det du som var Guest i dette innlegget Marge??
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg har lest på forumene i flere år nå, og man skal få rask en bedring med Armour.

Det er viktig å ta blodprøver, for å se hvor man er hen.
    Det man trenger , er ft4 og -veldig viktig- ft3 og TSH.
    Antistoffer er lurt å måle,siden noen kan få økte antistoffer på Armour. Dette kan være et stort problem.
    Generelt hjelper forresten selen mot antistoffene.

TSH pleier å bli nokså lavt på Armour.

ft4 kan typisk være lavt, og noen er helt ok slik.
    Man mange må ha ft4 minst midtveis opp ireferanseområdet.

ft3 pleier å være høyt på Armur. En del har den akkurat litt over for å være ok.

Jeg synes du skal få tatt noen prøver .

nora

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Det er nok hovedinnlegger som har begge innleggene som Guest.

Jeg er overvektig. Det har jeg vært siden skjoldbruskjertelen begynte å vokse. Jeg hadde ikke lavt stoffskifte ifølge blodprøvene. Men å begynne med syntetisk thyroxin etter at jeg hadde operert bort skjoldbruskkjertelen, gjorde meg virkelig dårlig. Og vekta spratt opp 15 kilo i tillegg. Det gjorde at jeg ble helseskadelig overvektig, ikke bare et kosmetisk problem.
    De samme 15 kiloene forsvant fort med Armour. Jeg står nå på samme vekt som før jeg ble operert. Det er for mye, men jeg har ingen plager av det. Ikke annet enn at jeg gjerne skulle kjøpe klær i str 38 istedenfor 42.

Jeg mosjonerte regelmessig. Har gått eller syklet til jobben hele tiden. Når jeg gikk, så brukte jeg 1 1/2 time hver arbeidsdag. Jeg gikk på slankekurer, pulver og Ingers rugbrød. Da stod vekta i ro, eller jeg gikk ned 1-2 kilo. Det var så deprimerende!

Jeg har fått skikkelig matlyst av Armour. Jeg mener at jeg spiser mere nå
    enn da jeg brukte Levaxin. Og vafler, iskrem og annen nei-mat. Men jeg går ikke opp de kiloene igjen.
    Nå koser jeg meg med å føle meg så mye bedre i kropp og sinn, at de ekstra kiloene ikke er så farlig. Jeg tar nok en slankekur til og prøver å gå ned en klesstr, men det er har ingen hast.

Jeg har lest på forumene i flere år nå, og man skal få rask en bedring med Armour.
    Jeg er ikke uenig med deg, nora, men jeg har merket bedring sakte men sikkert. Etter en måned hadde jeg ingen "Halleluja" følelse. Jeg gikk og kjente etter og ble ikke enig med meg selv. Det tok et par uker til før jeg hadde en definitiv bedring. Jeg hadde også lest om de som var helt overbegeistret etter en uke, og var kanskje pittelitt skuffet? Men nå er det ingen vei tilbake, det er Armour som gir meg det beste resultatet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg hadde gått mange år på Levaxin og jeg fikk "halleulestemning" da jeg begynte med Armour - eller var det kanskje fordi jeg sluttet med Levaxin ?
    Ikke godt å si - dette ga seg, og først når jeg hadde gått på 3Grain en stund begynte bedringen for alvor. 3Grain er dobbelt så mye som dosen din det gjest. Er den ikke for lav ?
    Og hvis ikke Levaxin passer for deg syns ikke jeg at det er noen grunn til å fortsette med det. Heller ha det i bakhodet hvis Armour ikke skulle virke tilstrekkelig på en normalstor dose.
    Mange doktorer holder igjen på dosen fordi TSH blir nær null ved Armourbruk.
    Min passerte null før jeg passerte 2Grain og fT4 var da sånn 8-10. Nå er den heller ikke mer enn 15 så jeg skal prøve å øke ytterligere.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei gjest

Jeg bruker og Armour og en liten dose Levaxin i tillegg, hver dag. Gikk flere mnd før jeg begynte merke bedring - var vel ikke før jeg begynte nærme meg "riktig" dose. Økte sakte men sikkert over ganske lang tid. Måtte opp i større dose enn legen hadde sagt - men det var greit for han da jeg fortalte at jeg hadde økt mer. Har nu fått beskjed om å holde meg på den dosen jeg tar.
    Har hatt en nedtur ei stund nu - men kan komme av kosten, har skeia endel ut.
    Ting tar tid......det er ihvertfall sikkert.

Gjest

Standard

Hei igjen! Ja, skal ta noen ny blodprøver etter at jeg har gått på armour i 2 mnd. Deretter bærer det av sted til legen. Jeg får iallfall prøve den siste måneden å se om jeg merker noe bedring, men er det like ille da, er det vel ting som tyder på at det ikke hjelper med armour. Jeg fungerer jo. Trener litt og går 100% på skole, selv om jeg er svakt trøtt hele tiden. Enkelte dager er jeg mega trøtt mens andre dager er jeg nesten ikke trøtt i hele tatt . Det varierer, men det er vel flest dårlige dager en gode.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn