Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
26-10-08, 12:38 #1
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2008
- Meldinger
- 5
Uten diagnose - begynner å bli desperat.
Hei!
Jeg har ikke fått noen diagnose på lavt stoffskifte, men har i mange år hatt en mistanke om at jeg kan ha det. Legen min tar det ikke seriøst, og jeg tenkte derfor jeg skulle prøve en privatklinikk. Her inne ser jeg flere nevner Balder Klinikken, og jeg er interessert i å høre erfaringer derfra. Vil dere ikke ta det her på åpent forum må dere gjerne sende en PM, om dere gidder selvsagt.
(Eller komme med tips til andre leger/klinikker i området Oslo-Lillestrøm dere er fornøyd med.)
Det viktigste for meg nå er å få komme til en lege som vil ta mine bekymringer på alvor, og som kan nok om stoffskiftet.
Det er såpass ille at jeg har måtte gå ned på stillingsprosenten min, jeg klarer ikke jobbe fullt lengre. Jobber nå 50% og ser at det er tøft nok til tider. Får jeg ikke hjelp snart er jeg redd for at jeg ikke kommer til å klare å jobbe i det hele tatt. :(
Mine symptomer:
Trøtt og tiltaksløs
Glemsk
Søvnproblemer
Lav hvilepuls
Perioder med arytmi (ikke av voldsom karakter)
Perioder med mye håravfall
Tørr hud
Tørre/sprø negler
Stadige betennelser i knær og legghinner
Hyppig vannlating (kan f.eks. tisse minst 5 ganger etter jeg har lagt meg og enda føler jeg at jeg må tisse en skvett til)
Jeg har også for høyt insulinnivå i blodet (insulinresistens) og leste på siden til 4 M klinikken at det ofte henger sammen med stoffskiftet (lavkarbo kosthold holder dette i sjakk.)
Overvekt og problemer med å gå ned i vekt (kan også henge sammen med insulinresistensen)
I vinter hadde helsekosten jeg bruker besøk av en mann som driver med arjuveda, pulsdiagnotisering.
Jeg fikk en konsultasjon, og hans diagnose på meg ble nettopp lavt stoffskifte. (Uten at det er en diagnose jeg kan gå til legen og banke i bordet med.)
Jeg er forresten ei jente på 33 år, tobarnsmor. Begge barna mine er skolebarn, og symptomene startet vel for alvor etter fødselen til eldstemann for 12 år siden.
I svangerskapet med minstemann hadde jeg symptomer på høyt stoffskifte som ble sjekket på sykehus, men prøvene var innenfor normalen - nesten på grensen til lavt. (Og det var de jo fornøyd med siden de var redd for at jeg hadde hyperthyreose.)For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Svar med sitat
Bokmerker