Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Kalsiumtilskudd, farlig?
Hybrid View
-
19-09-08, 18:47 #1
Kalsiumtilskudd, farlig?
Sjekk dette http://www.uib.no/isf/eyr/2008q3/012666.html kanske det er feil type kalsium, og for eksempel hjemmelaget suppe på bein og suppekjøtt er bedre....
-
07-05-09, 14:46 #2
Sv: Kalsiumtilskudd, farlig?
De fleste mangler magnesium IKKE kalsium .
Når det gjelder Anti-Tpo så fikk jeg min i null ved å bruke SUN CLORELLA , 10 stk i 3 mndr. , opphold i 1 mnd, 10 pr.dag i 3 mndr. osv i ca 1 år.
Ellers bruker jeg Levaxin og Armour sammen.Mitt anti-tpo gikk opp og litt ned og opp i mange år. Fannt ut at det gikk ned når jeg tok chlorella.
-
23-11-11, 15:33 #3
Jeg har akkuratt tatt en blodprøve for og det viste seg at jeg har lav Magnesium.
Fikk anbefalt Solray Mg, Kalk og D vitamintilskudd.
Vet at det ikke er skadelig å ta Mg, men at en kan få for mye kalk,-og at det kan være skadelig.
Det er ikke noe i veien for å ta et tilskudd av Kalk, sålenge man ikke tar store doser?
Inneholder: 500 mg Kalsium, 250 mg Mg og 2,5 mcg D vitamin.Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
23-11-11, 15:36 #4
Jeg tillader mig at citere mig selv:
Der er nemlig forskellige former for calcium, og nogle af dem - fx calcium carbonat - er ikke særlig nem at optage. Har jeg læst herinde

REDIGERT: Et vigtigt p.s.: Tag vitamin K2, så kalken kommer de rigtige steder hen. Det er godt for både knogler, lever og hjerte/kar.
.... og så vitamin D3, selvfølgelig
-
23-11-11, 15:59 #5
-
23-11-11, 16:29 #6
Jeg mener, man kan sige, at det vigtigste er, det kommer de rigtige steder hen og ikke fx er til gene ... eller noget farligt ... i blodbanen. Men det skulle tilpas med D3 og K2 kunne styre
-
24-11-11, 23:31 #7
Jeg orker ikke skrive så mye idag - men kalsium er et av de tilskuddene jeg ikke tar - og heller ikke kommer til å ta:
Thomas2011 startet i 2009 en veldig informativ kalsium-tråd:
Kalsium - løgnen: Det er mineraler vi trenger mer av, ikke kalsium. - anbefaler hele tråden -
her er Elbeths innlegg i tråden:
Overflødig kalsium i kroppen fører til en kaskade av negative effekter
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa

Svar med sitat

Bokmerker