Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Overdosert?
Hybrid View
-
08-07-08, 14:59 #1
Bruker
- Medlem siden
- Jan 2008
- Sted
- Østfold
- Meldinger
- 4
Overdosert?
Hei igjen.
Har nå hatt diagnosen lavt stoffskifte noe over et år. Har i denne perioden jobbet med å finne riktig dosering av Levaxin. Før konstateringen av hypothyreose var et av mine verste symptomer, i tillegg til fravær av energi, vektøkning og hårtap, store søvnproblemer og massiv kløe på hele overkroppen da jeg hadde lagt meg for kvelden.
Søvnløshet og kløe toppet seg de siste 3 -4 månedene før jeg fikk Levaxin. Dagen etter første tablett var søvn tilbake og kløe vekk! Noen andre som har hatt disse symptomene?
Jeg har i løpet av dette året trinnvis økt dosen av Levaxin. Har nå ligget på 350 mcg/dag (!) i 3- 4 måneder. Min lege ønsker nå at jeg ut fra verdier på FT4 og FT3 skal prøve å senke dosen igjen. Jeg har prøvd dette, og etter 2-3 dager kommer søvnløshet og ulidelig kløe tilbake igjen.
Fikk svar på prøver i dag, og verdiene var nok ikke helt etter legens ønske... FT4 på 37,2 og FT3(TSH) på 0,02...
Men blodtrykk var topp, og jeg føler meg helt fin. Ikke hyper eller nervøs av noe slag, og har ikke vekttap.
Hvor stor variasjon kan det være fra person til person når det gjelder "riktige" verdier? Kan dette være det nivået jeg fungerer best på?
Og er det langtidsbivirkninger jeg ikke vet noe om i forhold til så høy daglig dose?
Er litt bekymret for å redusere dose med tanke på jobb etc.
Håper på svar!
Toto: På Levaxin fra mai 07

Svar med sitat
Bokmerker