Hej

Jeg er helt ny på dette forum, som jeg tilfældigt faldt over, og som jeg med stor interesse har brugt en del timer på at læse !

Jeg har Hashimoto som blev konstateret for 1½ år siden, og jeg får Levothyroxin (Eltroxin), og jeg har det sådan set godt.

MEN den egentlige grund til at jeg meldt mig ind i dette forum er min mor, som også har for lavt stofskifte og har været i behandling med Eltroxin i ca 20 - 25 år.
Hun har rigtigt mange af de symptomer, som jeg har set beskrevet på sider her i dette forum. Især kniber det med hukommelsen og det at finde ordene, når hun taler. Regning står det også sløjt til med (hun har ellers altid været godt til tal mm).

Min mor var til egen læge for et par år siden, hvor stofskiftet var skredet, og fik justeret dosis af Eltroxin, det hjalp bare ikke på hendes symptomer, og det er kun blevet værre siden. Hun er af den grund blevet sendt til special afdeling, der har erklæret hende dement (i mildere grad), men man har ikke kunne påvise hverken Alzheimer, vascular demens eller andre typer demens trods forskellige undersøgelser og test. Så hun er mere eller mindre opgivet derfra.
Vi begyndte derfor at søge på stofskifte og fandt dette fantastiske forum med så megen erfaring, og håber her at kunne få inspiration til at komme videre.

I februar fik min mor taget blodprøver:
TPO: 40
Tyroxin: 16,4
P-tyroxin: 2,1
Cobal: 225 (må vist være B12 ?)
TSH blev ikke målt (det troede jeg var standard ?)

Så vidt jeg kan se ud fra alle råd og erfaringer i dette forum, bør vi få hendes binyre funktion testet, så det vil vi prøve at gå efter i første omgang.
Step 2 kunne så være at forsøge med en eller anden form for T3. Jeg kan forstå ud fra forumets sider at de "naturlige" varianter virker bedre for mange ?

Uha, det blev vist en lang præsentation. Men det fylder bare meget mentalt.
Hvis nogen læser dette, og har lignende erfaringer eller gode råd / forslag, vil jeg blive meget glad for at høre fra jer.

Mange hilsner
Giaro