Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Hva gjør en endo?
Hybrid View
-
27-03-08, 23:30 #1
Hva gjør en endo?
Har endelig blitt henvist og blitt "godkjent" for endokrinologisk på aker sykehus. Har hatt svingende stoffskifteverdier omtrent siden jeg startet med levaxin for 8 år siden, og symptomene er der fremdeles i høyeste grad.
Mine verdier siste månedene (Tsh: 0,2-4,0, Ft4: 9-22, Ft3: 2,3-5,7):
29.06.07: Tsh: 7,7 Ft4: 18,8
22.08.07: Tsh: 0,43 Ft4: 18
16.01.08: Tsh: 12 Ft4:22 Ft3: 3,9
12.02.08: Tsh: 0,43 Ft4: 20,4 Ft3: 4,4
25.02.08: Tsh: 0,92 Ft4: 22,4
Etter prøven tatt 16. januar økte jeg dosen levaxin fra 125 daglig til 150 daglig. Ble hyper med hjertebank og skjelvinger de første dagene men etter det har jeg bare blitt dårligere. Regner med at jeg trengte denne dosen ellers hadde jeg vel forsatt å være hyper?
Symptomene jeg har er: utmattet, skjelvinger spes på hendene ved statisk belastning, tørr hud, vektøkning siste mnd., tiltaksløs, ukonsentrert , glemsk, håravfall, tørt hår, tynne sprø negler, dårlig appetitt, diare, våkner om kvelden, stort søvnbehov (som om i koma når sover/ vanskelig å vekke), humørsvingninger/ irritabel/ orker ikke "mas", deprimert, ingen kjønnsdrift, tåler ikke stress, stiv/ vondt i korsryggen/ hele ryggsøylen, fysio tror noe med bindevevet, har vitiligo (ansikt/ hender, albuer, knær), litt økt brunfarge/ jevnt over/ blir ikke "kritthvit" lenger om vinteren (vitiligo syns), hvilepuls ca. 75 (målt i senga om morgenen) 94 målt foran datan nå (har sittet her en stund og slappet av), skrudde av lyset og holdt en lommelykt foran øyet; pupillen trakk seg raskt sammen men så ble den stor igjen med en gang....
Dette var listen jeg ga til fastlegen min for et par dager siden da hun kom med setningen "Verdiene ser jo så fine ut" :evil: Uansett skal jeg til aker da, må ta en bøtte full av blodprøver først. Skulle egentlig gjøre det i dag, men jeg sov helt til i ettermiddag så jeg få dra i morgen...
Noen som vil kommentere prøvene mine/ versus symptomene? Noen som har vært hos endo før og som kan si noe om hva som skjer når man er der? Er nesten så jeg håper de finner noe på blodprøvene de skal ta. Skal bla sjekke binyrene, blodsukker og alt det der...

Svar med sitat
Bokmerker