Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Ok å være sykemeldt?
Hybrid View
-
07-03-08, 05:30 #1
Ok å være sykemeldt?
Er det ok for oss med hypothyreose å føle at sykemelding er eneste mulighet i blant? Eneste mulighet til å komme ovenpå igjen når man føler seg dårlig? Verdiene mine har gått opp og ned som en jojo de siste mnd, den ene måneden er jeg hyper (i følge prøvene), neste måned er jeg hypo. Har hele tiden hatt hypo-symptomer. Verdiene er også i stor grad uavhengig av doseøkning/ senkning. Det er vel i hovedsak tsh som svinger mye. Mine prøver de siste mnd:
29.06.07: Tsh: 7,7 Ft4: 18,8
22.08.07: Tsh: 0,43 Ft4: 18
16.01.08: Tsh: 12 Ft4: 22 Ft3: 3,9 Anti-tpo: 64
12.02.08: Tsh: 0,86 Ft4: 20,4 Ft3: 4,4
(Referanseverdier: Tsh: 0,2-4,0 Ft4: 9-22 Ft3: 2,3-5,7)
Etter prøven tatt 16.01 økte jeg dosen levaxin fra 125 daglig til 150 daglig og ble henvist til aker sykehus for utredning hos endokrinolog. etter det har formen gått rett i kjelleren etter at jeg var hyper med hjertebank og skjelvinger de første dagene. Vil bare sove, ukonsentrert, glemsk...you name it,-jeg har det.
Er sykemeldt tom mandag, vært i to uker da. De siste ukene på jobb var jeg et vrak, jeg var helt tom fra 12 og ut dagen, kjenner nå at jeg varer litt lenger utover. Er skeptisk til i hvilken grad det evt blir tilrettelagt noe for at jeg skal ha det litt lettere når jeg er tilbake på jobb. Det skjedde i hvertfall ikke før jeg ble sykemeldt, ingen spurte en gang om hvordan det gikk. Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare det, orker ikke å komme tilbake på jobb og jeg igjen skal bli like skrall og deppa. Tenker nå at jeg må komme meg ovenpå igjen før jeg går tilbake på jobb..Føler samtidig at det ikke er "greit" å gå sykemeldt så lenge "bare" pga stoffskiftet, får dårlig samvittighet og føler ikke at arb.giver og tom legen helt forstår hvor dårlig jeg føler meg. Hadde jeg bare hatt feber eller noe så hadde det i hvertfall vært "legitimt"...vet det er helt feil å tenke sånn men gjør det nå likevel...Har tenkt på aktiv sykemelding eller redusert sykemelding, men jeg er redd det kommer til å bli like hardkjør når jeg er tilstede på jobb uansett.
Er det noen andre som har gjort seg noen erfaringer om dette med hypothyreose-jobb-sykemelding? Hvor lenge har "kan" man gå sykemeldt? Hva sier legene? Tenkte å ringe til legen i morgen, litt redd for hva hun kommer til å si...

Svar med sitat
Bokmerker