Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Hybrid View

  1. #1
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard Slutt på Armour tyroid ?

    I dag ringte jeg til apoteket for at de skulle bestille mer medisin til meg. Hun jeg snakket med sa at hun mente at noen hadde visket henne i øret at disse medisinene skulle det bli slutt på å importere, men hun visste ikke noe ordentlig. Jeg skulle få svar når jeg hentet medisinene! Er det andre som har hørt noe om det? Ringte et annet apotek, men der visste de ingenting. Dette har virkelig skremt meg. Nå blir jeg avhengig av å bestille dem fra utlandet, om det er tilfelle da.

  2. #2
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Utrulig hva folk får av input - og utrulig hva de vidreformidler.
    Levaxinistenes kampanjemanager er i full vigør 40år etter starten ?
    Hm.....
    Betenkelig ?
    Ikke etter denne episode.......
    Såpeoperaen fortsetter - og det er trist. Ansvarlige - hvis man kan kalle dem det - for kampanjen bør tenke seg om....

    Armour produseres av at av verdens best renomerte selskaper, og har gjort det en bra bit lenger enn Levaxinprodusentene.
    Slik vil det fortsette - MÃ… jeg iallfall håpe på.

    Og slik er det vel også. det dreier seg om økonomi "over there - in god's own country" så sikker kan man ikke være på noe når slike krefter blandes og brandes.

    Og om man ikke får Armour er Westroid like bra.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  3. #3
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Lisa Texas på thyroid.about.com forumet jobber på kontoret til sin mann som er lege, og driver daglig og strir med apoteker. De presterer ofte å hevde at det skal bli slutt på Armour Thyroid, og de har sagt det i årevis. De på froumet har mailet eller ringt Forest hver gang og de har avkftet slike rykter gang på gang.

    Men apoteket kan finne på å bestille at annet likeverdig produkt, Westhroid er like bra, Time Caps er mye billigere og stort sett like bra, og nå har erfa i Belgia importert Thyroid som de har laget i Kanada av den kanadiske delen av Erfa. Spør apoteket om de har tenkt å bestille fra Belgia istedenfor. Sikkert billigere enn Armour Thyroid.
    Laget av samme råstoff som Armour Thyroid.
    http://www.erfa-sa.com/thyroid_en.htm
    http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... ab-thyroid Patient Based er det engelske uttrykket for resepten som heter søknad om registreringsfritak her.
    http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... &tid=81273

  4. #4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard Slutt på Armour ellerm ?

    Sist jeg var på apoteket mumlet ekspeditrisen noe om at hun hadde hørt at det skulle bli slutt på Armour, men hun visste ikke helt hadde bare hørt det etc. I dag ringte jeg og da kunne ikke vedkommende heller svare skikkelig. Det var jo et uregistrert preparat og hun visste bare hvor mange de hadde i Norge pr. i dag og kunne ikke si mer enn det. Syns det virker rotete jeg. Er det ikke slik da at de blir bestilt fra Statene til Oslo og så får andre apotek det derfra? Om det blir slutt på det må de vel vite det? Er det andre armourbrukere som bruker et apotek hvor de vet litt mer? Jeg får visst bare bestille på internett viker det som tør ikke stole på apotekene jeg nå. Plutselig kommer jeg og så er det ikke mer igjen! :x

  5. #5
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Trur ikke noe på at det blir slutt på Armour, men du kan jo prøve Westroid som også skal være tilgjengelig. Iallfall på nettet.
    Så kan du godt være arogant å slenge til apoteket at det ikke er så farlig om dem ikke kan levere så lenge det er flust på nettet.......

    Vi burde kunne samarbeide med det Hollansdske forbundet som i motsetning til det Norske har forstått at de er til for å hjelpe. De får laget naturthyroxin på apotek for å hjelpe de som trenger det.
    Det skal gå glatt å importere fra EU-land, men jeg vet ikke hvordan det vil gå i praksis.

    Ellers finnes flere gode alternativer på nettet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  6. #6
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Det er virkelig mangel på Armour Thyroid der ute. Les denne tråden her:
    http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... &tid=83117

    En løsning kan være å få apoteket å bestille Time Caps Thyroid , eller bare Thyroid, eller Time Caps Labs Thyroid under merket United Research Labs.

    Hvis det ikke lykkes, så er det alltid Thyreoïdum fra Holland som jo kommer fra Danmark.
    Per 60 mg inneholder dette bare 24µg t4, men t3 er det samme, 9µg. man må da øke levaxindosen tilsvrende for å få lik mengde t4. Koster omtrent 11 euro for 100 kaplsler og kommer i mange styrker 8som jo er økonomisk gunstig)
    Og såins det thyreoidumtabletter som er laget hos firmaet Fagron.
    Varenumrene på Thyreoïdumtablettene og mer om kapslene står på nettsidene til http://www.hypomaarniethappy.nl/
    De trenger ikke registreringsfritak i holland siden begge er reistrerte medisiner, og vi trenger derfor bare hvite resepter såvidt jeg kan skjønne.
    Dessuten så har Glostrup Apotek som jo lager tabletter halvgraintabletter på lager. De har varenummer og er regstrerte i Danmark og jeg antar også at man bare trenger hvit resept og de sender i posten. Noe dyrere enn hollandske thyroïdumkapsler.
    nora

  7. #7
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Aller siste nytt (de startet en ny tråd med siste nytt)
    http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... &tid=83136

    Hi, All!

    I emailed our new contact Melissa McCulloch, at Forest about the availability of Armour Thyroid.

    Here is her reply.

    Jan Nathan



    Jan,

    Forest is performing a process change to further enhance the quality of our product - Armour Thyroid. The strengths currently involved in this change are 2GR, 3GR, 4GR, and 5GR. If we maintain our current schedule, this change should be complete by the end of May and product should be available by early June. During this time we do not anticipate any availability or service level issues involved with our 1/4GR, 1/2GR, 1GR or 1.5GR tablets.

    We apologize for this inconvenience. Please contact us at (800) 678-1605 ext. 66298 should you have any further questions.


    Thank you,

    Melissa McCulloch

    Customer Service Forest Pharmaceuticals, Inc.

  8. #8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn