Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Hybrid View
-
20-12-07, 00:40 #1
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Sted
- København, Danmark
- Meldinger
- 18
Hvorfor tager man på i vægt?
Jeg har jo for kort tid siden fået konstateret hypotyreose og jeg vender derfor tilbage hertil så snart der dukker nogle spørgsmål op
For ca 1 år siden gik jeg til min daværende læge, da jeg syntes at det var mærkeligt at min vægt kunne skifte 3-4 kg på bare et døgn.
Han sagde at min vægt var helt normal for min højde (det var nu ikke det jeg spurgte ham om) og derfor kom jeg aldrig videre med det.
Og da min vægt altid gik tilbage til udgangspunket, havde jeg ikke de helt store problemer med det.
Nu er det dog HELT anderledes. Da jeg endelig fik skiftet læge og fik min diagnose her for ca 3 uger siden, blev jeg også vejet.
Jeg havde taget 8 kg på siden starten af oktober, hvilket gjorde mig lidt depri... Igår gik jeg så op på vægten igen og jeg begyndte bare at græde.
Jeg har taget 4 kg mere på de sidste 3 uger! Med lidt matematik kan man så se at jeg på 3 måneder totalt har taget 12 kg på
og det er jo ikke det mest opløftende (nej, det er nemlig ganske tungt
)
Jeg har altid spist meget sundt og den livsstil har jeg ikke lavet om på, og jeg er klar over at min vægtøgning har med min sygdom at gøre,
men er der nogen herinde der kan forklare mig HVORDAN det virker?
Kan kroppen ikke omsætte den energi den får, samler den på overflødigt vand, lader den op til et eller andet, eller hvad er det der sker?
Vil bare have så meget viden som muligt, så at jeg kan forbanne sygdommen istedet for
at gå ned med flaget hver gang jeg skal op på vægten
For god ordens skyld skal nævnes at jeg lige er begyndt på 50 mcg eltroxin / hveranden dag.
Kh fra hende der alligevel skal spise en masse dejlig julemad!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Svar med sitat
Bokmerker