Jeg har hatt hypothyreose i 20 år (halve livet). Min bekymring har i mange år vært at jeg ikke har kunnet få egne barn på grunn av dette. Nå finnes det heldigvis hjelp for dette (eggdonasjon) og i dag har jeg to flotte gutter!

Så trodde jeg alle problemer var ute av verden. Har tatt thyroksin/ levaksin i alle disse årene, slik legen befalte. Her om dagen var jeg inne på norsk thyroideaforenings sider og stilte spørsmålet: kan man ha symptomer på lavt stoffskifte selv om man har verdier innen normalområdet. (Hadde aldri hørt om det før faktisk). Det kunne de bekrefte, men de ga ingen konkrete råd om alternativ behandling.

Jeg sliter bla med:
- tørr hud/ hår sprø negler
- blir fort utslitt
- lav stressterskel
- fryser lett
- tenker og snakker langsomt

I det siste har jeg fått problemer med flimmersyn. Dette oppstår stadig oftere ( hver 2.-3. uke). I tillegg har jeg fått problemer med at tunga ikke lystrer helt. Jeg snubler i ord og særlig r-ene er vanskelige å uttale klart. Jeg har naturligvis vært inne på andre forklaringer på problemet (hjernesvulst/ demens) men lurer nå på om dette kan ha sammenheng med lavt stoffskifte.

Er det noen som har lignende erfaringer, eller som kjenner til dette problemet? Takknemlig for svar!