Viser søkeresultater 1 til 10 av 191

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Enda et nybegynner spørsmål... Gunnda

Når dere snakker om å først bli stabil før evnt. forandring av med. dose, vil det si flere blodprøver med tilnerma like verdier? Med hvilke intervall-6 uker?- og hvor lensge/mange(2,3,prøver eller enda flere).. Etter de resultata skal man da kjenne hvordan kroppen ER, og da evnt. gå opp eller ned. Hva skal jeg argumentere med overfor legen(som er blodprøve fiksert)- at det er min kropp og mitt liv..... Bedrøvelig fotballkamp,forresten!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Enda et nybegynner spørsmål... Gunnda

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Noen som vet om man får forhøyet SHBG av levaxin også?
    Det vet ikke jeg..aldri hørt om det, tror jeg.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Har aldri vært her jeg er i går og spes. i dag.....sitter og bare gråter.
    Føler meg dødssliten, ikke deprimert.
    "Off topic" har hatt mye hjemmesykepleie pga trafikkskaden min,men det har vart i 25 år), så er det noen som har noen
    hormonforklaring ?

For lite T3? Eller kan binyrene mine også få meg til å bli så "på tuppa".
    Dette går iallfall ikke an....store jenta

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Re: Enda et nybegynner spørsmål... Gunnda

Det der var meg, før jeg fikk behandling for stoffskiftet... Og meg nå om jeg tar på meg "for mye" (Og det trenger ikke å være "nye" objektivt sett, bare at det oppleves som "for mye"). Hjelper det deg å sove? (Hjalp meg...) Jeg har aldri riktig fått tak i hva dette er, om det er binyrer eller om det er stoffskiftet, eller noe annet. Jeg tror egentlig ikke at det er stoffskiftet direkte (men kanskje indirekte via "noe annet") for min del.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Er ikke så ofte innom her, men kan fortelle at jeg har fått svar på prøvene mine, og for å gjøre den historien kort:
    Begynne med
    Florinef
    DHEA
    Pregnenolone
    Progestoron

Så på sikt håper jeg at jeg kan "lese meg opp igjen "inne her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Har aldri vært her jeg er i går og spes. i dag.....sitter og bare gråter.
    Føler meg dødssliten, ikke deprimert.
    "Off topic" har hatt mye hjemmesykepleie pga trafikkskaden min,men det har vart i 25 år), så er det noen som har noen
    hormonforklaring ?

For lite T3? Eller kan binyrene mine også få meg til å bli så "på tuppa".
    Dette går iallfall ikke an....store jenta
    Og nå kan jeg nok svare litt mer utfyllende. Den hudløsheten kommer for meg gjerne i forbindelse med perioder med lite søvn og/eller stress (og jeg blir med hudløs av psykisk stress enn av fysisk travelhet). Det virker som at jeg mister "skinnet på sinnet" i sånne perioder. Jeg tror ikke det er verken for mye t3 eller for lite. Det er nok ett eller flere av støttehormonene som sliter, tenker jeg.
    Botemiddel: Et par netters god søvn, mest mulig ro(av typen ingen "MÅ") og/eller et par dagers alenetid. Gjerne litt tid i solarium. Det er det som gror sinnets robusthet tilbake raskest for meg.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Kan også nevne at jeg har vært hos øyenlege og har fått bekrefta at jeg har fått muskelatrofi i /rundt det øyet jeg har prata så om. Sjeleglad for at det foreløpig bare er på det ene øyet!! Det" herjer" der hele tida.....

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Hei alle sammen !

Det er veldig lenge siden jeg har skrevet noe inne her, men lest litt av og til.
    Jeg vil bare si at jeg "lever", men formen er IKKE god.
    Fortsatt er jeg så heldig at jeg får mine Thyroid-S,men jeg er ikke slik jeg burde kjenne meg likevel
    Som et apropos til de nye importreglene Staten innførte fom. 01.10.15,
    så er det å håpe at det store engasjementet vil få dem til å snu, slik at vi kan få vitaminene våre som før.
    Gode ønsker for helga til dere alle

Lignende tråder

1. Nybegynner
    Av Elly i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 09-12-15, 20:35
  2. Nybegynner... og skjønner ingenting...
    Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 02-03-09, 10:43
  3. Nybegynner spm... ;)
    Av Grace i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 29-10-08, 13:41
  4. Enda et spørsmål; om T3 denne gang :-)
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 02-06-08, 15:59

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn