Vis meningsmålingsresultat: God eller dårlig hørsel?
- Velgere
- 51. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
Tråd: Flere med dårlig hørsel?
Hybrid View
-
12-11-07, 21:01 #1
Flere med dårlig hørsel?
Har akkurat lest en artikkel om ototoksiske medisiner (hørselsskadelige medisiner) og til min store overraskelse er det mange av dem og svært få leger som vet at vanlige medisiner som deles ut i øst og vest kan skade hørselen varig. Deriblant Antibiotika og Betablokkere (disse er vel mest vanlig å ta for dem med høyt stoffskifte, men jeg spør nå her likevel jeg).
http://www.tinnitus-tips.no/ototoxicDrNeil-NO.html
Ettersom jeg selv sliter med hørselen, og ingen spesialist kan fortelle meg hvorfor hørselen min har begynt å dale, har jeg lyst å forhøre meg her inne om det er flere som har "uforklarlig" hørselsnedsettelse.
-
26-07-09, 13:42 #2
Hjelp - plutselig dårligere hørsel!
I løpet av de siste 3-4 dagene har jeg merket av lydnivå 1 på hustelefonen min ikke er høyt nok lenger. Jeg tenkte at telefonen er ødelagt, men så merket jeg på mobiltelefonen min måtte settes på MAX for at jeg i det hele tatt skulle høre hva personen i andre ende sier. Når jeg har gjester på besøk klager de over at jeg spiller høy musikk når jeg selv syntes den er "midt på treet" eller lavere.
Hva skjer med meg? Er det Hypotyreosen som tuller med meg? Har jeg nå nedsatt hørsel for alltid eller er det bare ørevoks?
Jeg fikk tinitus sommeren 2003 etter en ekstremt høy konsert i Helsinki, Finland. (De hadde svært dårlig PA-anlegg der, noe som førte til høy, sprakende lyd... Jeg hadde ikke ørepropper! Som alle de andre hadde der.. Naive meg!)
Har merket over de siste årene at jeg "tåler" høyere og høyere musikk...
Skummelt er det i hvertfall. Mister jeg hørselen, som er noe av det viktigste jeg har (elsker musikk, er musiker, lever for musikk!) så tar jeg livet mitt. Garantert.
-
06-08-09, 14:57 #3
Sv: Flere med dårlig hørsel?
Har begynt å slite med å følge med hva andre sider. Familien er frustrert fordi jeg har begynt å si "HÆ?" til de. Uff, ikke bra. Jeg hører godt, men klarer ikke lengre å følge med på hva som blir sagt. Når jeg ser på filmer, er teksting en god ting, også på norske filmer... Mormor hadde også stoffskiftesykdom, og da hun ble eldre, måtte vi snakke sakte for at hun skulle skjønne. Håper jeg ikke blir lik ens... *GRØSS*
-
09-10-09, 01:21 #4
Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte og fikk lov av legen å prøve medisiner. Jeg gikk opp mer og mer i vekt, tørr hud, dårlig søvn, alltid trett, ukonsentrert og dårlig hørsel og øresus. Det var helt forferdelig og kjenne så tydelig på kroppen at jeg var alvorlig syk. Jeg var sikker på at jeg hadde en dødelig sykdom som legene ikke fant ut av. Legen tok alle mulige prøver, deriblant hørselprøve og påsto at alt var ok. Da jeg endelig fikk medisiner ble en del bedre og noe forandret seg ikke. En ting som ble bra var hørselen og at øresusen forsvant umiddelbart.
-
10-05-10, 12:42 #5
Dette genkender jeg en stor del af. Faktisk troede jeg, det var skibene på havnen, jeg kunne høre, da jeg var flyttet til en by med en meget stor havn ... Men det var ikke skibe, det var en eller anden afart af tinnitus. Så tågehorn hører jeg - næsten - ingen af, når jeg får medicin til stofskiftet.
Meget sær sygdom med mange besynderlige symptomer, denne her. Vel også derfor, det ofte lyder så mærkeligt for folk, når man forsøger at fortæller om den
Der er jo egentlig ikke den del af kroppen, som ikke rammes i en eller anden grad. Og det er dét, der er det sværeste at få formidlet, så folk forstår det - nogen hjælp er lægerne ikke heller på dette punkt :evil:
Med hensyn til selve hørelsen, var og er det skelneevnen, jeg har problemer med. Dvs. det er ofte et problem at forstå hvad folk siger til sammenkomster, hvor flere stemmer blandes omkring mig.
-
11-05-10, 02:08 #6
Ser at det er mange som snakker om øresus. Hvordan kan man oppfatte det? Som en skarp sus, nesten som en elv som renner? Har ikke høyt blodtrykk. Eller? Har en slik sus i øret. Pluss at jeg ha begynt å slite med væske i høyre øret. Tok sånn lysbehandling, og da den var ferdig, var det samlet opp masse væske fra øret, i lyset. Lysbehandling er for de som ikke vet det, bivoks som er rullet sammen til et stearinlys, så stikker man den ene enden inn i øret, og tenner på i den andre enden. Alt rusk og rask, blir da trukket i fra øret, og inn i dette "lyset". Der av ordet lysbehandling. Men susingen ble ikke borte. Litt irriterende, særlig når det stilt og rolig. Dette med å høre dårlig, har blitt plagsomt. Jeg oppfatter ikke lengre lave samtaler, mange ganger må jeg bare nikke og si "ja", for å vise at jeg er med. Men det blir jo en dårlig samtale av det. Føler at dette blir en belastning for meg. Siden jeg ikke lengre oppfatter, gidder jeg ikke være sosial mer. Jeg sitter heller inne for meg selv.
-
09-05-10, 22:19 #7
jepp har dårlig hørsel, har fått et høreapperat på det høyre øret. Men kommer også fra en familie med døve og tunghørte. mao arvelig for min del
Oy with the poodles already
-
18-06-10, 14:24 #8
D-vitaminmangel kan være årsagen til nedsat hørelse. Selv om man evt. kan fremvise fine "calcium-tal" i blodprøverne, er det ikke sikkert at calcium havner de rette steder i kroppen, deriblandt i knoglerne i det indre øre, hvor knoglevævets opblødning kan være årsagen til en forringet resonans, hvorfor hørelsen nedsættes.
Da D-vitaminmangel (og D-vitaminmangel ofte ledsages af K-vitaminmangel) er nærmest mere reglen end den er undtagelsen hos folk med hypothyreose, kan dette være forklaringen på, hvorfor vi hører dårligere, jo længere vi har været syge, vel at mærke uden støttetilskud af D3- og K2-vitamin.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-06-10, 16:55 #9
-
07-09-10, 22:18 #10
Blir en stund siden det var liv i denne tråden, på tide at noen lager litt liv her...!

Var hos ørelegen i dag, og fikk bekreftet at jeg har varig nedsatt hørsel... Så neste måned blir det høreapperat...
Legen forklarte meg, at dette kom av at nervecellene i det indre øret, var ødelagte. Men jeg har jo ikke vært spregningsbas, drevet med jakt, eller andre aktiviteter med smell og bump i. Han forklarte at noen har nedsatt hørsel som liten, andre får det når de blir 30, og andre når de blir gammel. Men jeg sa til han, at en person på 60 kan bruke høreapperat, men en fyr i 30-årene ikke skulle trenge slikt. Jeg fikk vite at jeg ikke hører de lave tonene.
Kan dette ha med stoffskifte å gjøre? Har kun et søskenbarn som måtte bruke høreapperat som barn, men ingen andre som har slitt med hørselen.
Jeg får liksom ikke dette til å stemme: jeg, med høreapperat??
og 
Hmm... jeg som hørte knappenålen falle før, men nå blir det et stålrør...
Synes dette med stoffskifte blir mer og mer skumlere! Først forsvinner "helsa", så forsvinner orken, så forsvinner lyst på sexen, så blir hørselen dårligere, så blir synet problematisk. Blir litt deppa her jeg. Hva forsvinner nå da?, tenker jeg. Føler at jeg blir mer og mer lik de som er på gamlehjem, ikke ser de godt nok, ikke hører de, de bare sitter der og ser ut i været. *UFF*

Svar med sitat

Bokmerker