15.10.93
Har ITP og hyperthyreose. Bruker Neo-Mercazole 1 tbl x2 og Prednison 2,5 mg.
---HYPERTYREOSE/TYREOTOKSIKOSE---PURPURA/KOAGUL DEF/UNORMAL BLODP

17.10.94
Behandlet med Prednison for hyperthyreose.
[Ja, det må i alle fall være helt feil.]

Diverse svar:
02.11.93
På bakgrunn av tilnærmet normalisering av pas. thyroideafunksjonsprøver, seponeres nå Neo-Mercazole. Prednison seponeres også.
[Dette er det eldste journalnotatet jeg kan finne, så evt TRAS må jo da ha vært målt tidligere.]

21.09.05
...overgående hypofysesvikt. [Hvilken hypofysesvikt? Første jeg hører om det. Det er i denne sammenhengen relatert til kjønnshormonene.]
Det foreligger en neg. CT-hypofyse.

15.10.96
Thyreoideascintigrafi:
Konklusjon: Scintigrammet uten spesielle karakteristiske trekk med thyreoidea antistoffer [hvilke antistoffer snakker de her om?] og en suprimert TSH kan man tenke på en funksjon som ligger i grensen til å være hyperthyreot. Med sykehistorie med tidligere hypertyreose, ITP og med affeksjon av ovariene som også kan tale for autoimmun sykdom ville det kanskje være rimelig å henvise pas. til endokrinolog.

07.11.96
Hun har sluttet med Aurorix, da hun følte at hun fikk mye ubehag... [Det er i alle fall tull, for Aurorix er det 2. av antidepressive midlet som jeg forsøkte, det 1. var Seroxat. Resten husker jeg ikke navnet på, og slett ikke rekkefølge, men jeg husker veldig godt Aurorix, for jeg fikk en allergisk reaksjon hvor jeg bl.a. fikk veldig utslett på hendene og rundt øynene.]
Hun er svært opptatt av at de plagene hun har må ha en endokrinologisk forklaring [ja, og det har i alle fall ikke avtatt, selv om jeg ga opp "å snakke til veggen"].

19.11.96
Jeg rekv. nye hormonanalyser samt antistoffer mot ovarier, binyre og full utredning av autoimmune sykdommer. Hormonanalyser fra 11.10.96 viser ganske klar primær ovarialsvikt som bør behandles med østrogensubstitusjon [er det nå de slutter med å anta at blødningsforstyrrelsene er psykisk betinget? Og hva ble resultatet av de prøvene han bestilte?]
VURDERING: sannsynlig autoimmun gonadesvikt, tidl kjent autoimmun sykdom med ITP og hypothyreose. [Javel, når skiftet vi til hypo?]

10.12.96
Hun har en autoimmun lidelse som tidligere har gitt seg utslag i ideopatisk trombocytopenisk purpura og hyperthyreose. [Javel, hvis det nå ikke er en skrivefeil, så står det jo faktisk at min(e) forbigående fase(r) med høyt stoffskifte er av autoimmun karakter - altså pga antistoffer.]
...helt normale verdier for cortisol, veksthormon, IGF 1...
Ingen tegn til svikt i hypofysefunksjon eller skjoldbruskkjertel.

29.10.97
Jeg er ikke kjent med hvorvidt denne autoimmune lidelse også primært kan virke inn på ovariene og forårsake et for tidlig klimakterium, dette må jeg forhøre meg om. [Ja, gjør det du, men han som jeg var til for å utrede Lupus sa uansett at alle de autoimmune utslagene mine hadde sammenheng.]

Helt fra begynnelsen av i journalen, klager jeg mye over hodepine og vondt i nakken og en del i ryggen... Også hele tiden unormalt med menstruasjon og de verdier som blir målt i forbindelse med det... Det blir nevnt et par ganger av spesialister at jeg står i fare for å utvikle lupus, men at østrogenbehandling ikke skal gi noen belastning i forhold til dette.