Hei !

Har hypothereose og vært sykemeldt i et år, er nå på rehab. I november i fjor ble jeg overmedisinert av primærlegen min. Ble veldig syk med all elendighet det medfører. Dette skyltes nok, tror jeg, for stor økning av Levaxin for fort. Mine verdier var da:

TSH 0,01 (0,2 - 4,0)
ft 4 25,8 (9,0 - 22,0)

Legen min "sluttet" å praktisere, og jeg fikk ny lege som virker ok.
Han fikk meg inn hos endokrinolog i Sandvika. Jeg var da nede på 75 µg
Levaxin daglig. Endo`n økte dosen min til 75 µg 4 dager i uka og 100 µg
Levaxin de resterende 3 dagene. Vekslet mellom disse dosene annenhver dag. Dette er nå tre måneder siden og her kommer dagens prøvesvar;

TSH 5,3 (0,2 - 4,0)
ft 4 14,6 (9,0 - 22,0)
ft 3 3,3 (2,3 - 5,7)

ferritin 51 (15 - 200)
B 12 939 (170 - 650)

Jeg hadde en "bra" periode på en uke for tre uker siden, så gikk det nedover bakke igjen med ; sinne, diare, hjertebank, smerter i brystet og
mye våken om natten. Jeg kan plutselig føle at jeg er helt tom for energi og bare MÅ sove, og gjør det i timer av gangen. sist jeg sovnet var etter en to km lang kjøretur og da sovnet jeg i bilen i haven vår. Ligger med ullgenser, ullsokker, to dyner og fryser fortsatt. Føler at jeg både er overmedisinert og undermedisinert. Til å bli gal av, men den som gir seg har tapt... kan noen tolke litt ut av dette her så ville jeg blitt glad og ikke følt meg så alene om dette..