Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Hybrid View
-
16-08-07, 01:57 #1
Trygdekontor - har du fått penger?
Jeg har sliti med trygdekontoret siden jeg ble syk.
Jeg var sengeliggende i 6-7 mnd og var skikkelig dårlig. jeg klarte nesten ikke se pga synet/svimmelheten jeg fikk pga sykdommen og kroppen fungerte ikke mer, jeg var helt fjærn og husket ikke noen ting lengre, klarte ikke gå når jeg skulle ut av sengen så jeg krabbet til alle rom og min samboer måtte lage mat og gjøre alt.
Trygdekontoret har nektet meg penger fra første stund, de første 7 mnd sa de hele tiden at det var for dårlig legeerklæringer og at jeg ikke fikk penger.
Nå etter 1 år sier de at jeg ikke er under behandling så jeg får fortsatt ikke penger.
Men jeg skal sende ny legeerklæring nå den 30 aug. siden jeg skal til spesialist. ( så håper på å få penger nå )
Men poenget mitt er: greit at man må være under behandling, men når man er så syk at man ikke klarer seg selv og det ikke er noe behandling enn og ta levaxin og gjevnlige blodprøver, har man ikke rett på penger når man er syk i norge da??
Jeg og min samboer har måtte tatt opp lån vi for å klare å betale regniger og sånn.
er det flere som har sliti med trygdekontor her?
Har du/dere fått etterbetaling/ærstatning??
Jeg mener det at penger er ikke alt her i værden, men det hjelper på formen og ikke ha økonomiske problemer attpåtil.
Nå mens jeg har hvert syk så har vi fått økonomiske problemer, og jeg mener at det er ikke sånn det skal være når man blir syk her i landet.
Jeg syntes det er så dårlig jeg, man blir syk i norge, og klarer ikke stå opp av senga, så skal man ikke ha rett på penger, når man faktisk har bevis/diagnose på at man er syk. og det også ikke er behandling og få fra værken lege eller trygdekontor.
De på trygdekontoret sa til meg at jeg skulle få penger om jeg ble bært inn til en psykolog og bært ut igjen, for da var jeg i en "behandling" som DE kaldte det.
Hva slangs behandling er det da? bedrer det arbeidsevnen min ??
Jeg var så dårlig at jeg ikke klarte og dra dit, + at jeg MÃ…TTE blitt kjørt av min samboer, siden jeg knapt klarte å se og datt sammen bare jeg sto opp av sengen.
Jeg spurte trygdekontoret om jeg kunne få penger om jeg fikk psyk.team fra kommunen til og komme hjem til meg i stede og snakke med meg og hjelpe meg med og gå tur.
Ja sa saksbehandleren min, 3-4 ekstra mnd gikk, fikk ny saksbehandler og da var svaret NEI, det gikk ikke, det var ikke rett behandling.... jeg syntes det hadde hvert bedre behandlig enn psykolog, da de kunne hjelpe meg med mer ting samtidig liksom..
Jeg blir oppgitt og sliten av hele greia!!
Flere her som har kranglet med Nav og tilslutt fått penger?
Jeg kjenner ei som har fått penger av kun og ta medisiner, og det er urettferdi fra Nav sin side :(50 mg siden 11. juli-06. Sliter med svimmelhet/synsplager mest.
Lignende tråder
-
Jeg har fått lissjepia mi:-)
Av anha i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 26Siste melding: 23-02-07, 12:50

Svar med sitat
Bokmerker