Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: På tide..
Hybrid View
-
07-04-07, 16:47 #1
På tide..
Siden jeg har vært aktiv leser av innleggene i forumet en god stund, er det vel på tide med en presentasjon..
Men aller først vil jeg takke dere som hjelper andre her inne. Dere gjør en utrolig viktig jobb, og fortjener all mulig heder og ære
Jeg er en jente på 26 som fikk påvist hypotyhreose i jan 06. Da hadde jeg gått et år til psykolog og fått diagnosene angst og depresjon. Fra å ha et liv der det meste gikk i hundre, og jeg hadde like mange baller i lufta, orket jeg plutselig ingenting. Jeg var sengeliggende, og følte meg tåkete og maktesløs.
Da jeg fikk påvist hypothyreose, hadde jeg TSH på 16,7, fT4 på 6,8, fT3 på 4,2 og ATPO på 507. Jeg har alltid vært småskeptisk til syntetisk fremstilte piller, så jeg sjekket alternativene til Levaxin. Det var første gang jeg var innom dette forumet. Jeg leste litt om Armour, og tok med det jeg hadde lest tilbake til legen min. Hun ønsket ikke å skrive ut Armour ettersom hun ikke hadde erfaring med det, så jeg begynte behandling med Levaxin. Og Levaxinen har på mange måter vært en reddende engel for meg. Helt utrolig å kunne reise seg opp av senga og ha LYST til å ta fatt på dagen. Men, mye vil som alltid ha mer..
Jeg håper sterkt at en optimal behandling kan gjøre at blant annet hukommelsessvikt, konsentrasjonsproblemer og sliten-etter-ingenting-symptomene kan bli litt mindre hemmende i hverdagen.
Mine siste blodprøver, fra mars 07, viser en TSH på 1,8, fT4 på 10,4, fT3 på 3,4 og ATPO på 626. Jeg har gått fra 25 mcg/dag Levaxin til 62,5 mcg/dag. Legen mener de siste verdiene mine er helt fine, og anbefaler meg ikke ytteligere økning. Hun mener heller ikke at det er noe mer å gjøre i forhold til symptomene mine. Jeg har tenkt en del på mulig kombinasjonsbehandling, og har endelig blitt henvist til Aker. Men har skjønt at ventetiden er lang.
Dette ble veldig mye, gitt. Jeg får avslutte med et hjertesukk.. Jeg ønsker mer midler til forskning på stoffskiftesykdommer og mer kunnskap, både hos leger og hos befolkningen generelt. Den kunnskapen vi som har stoffskiftesykdommer sitter med, er unik. Jeg håper den vil bli tatt i bruk, både av forskere og helsepersonell.
God påske til alle her inne!
Synne

Svar med sitat
Bokmerker