Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Hybrid View
-
06-04-07, 20:20 #1
Munnen, tenner, bakterier, kavitasjon, løsninger
Hvor mye av våres problemer kan egentlig relateres til tennene?
Og hva kan vi få gjort med det?
- Fjerne bakterier, hvilke typer bakterier kan vi ha med å gjøre?
- Fjerne tenner, slimposer, kavitasjoner?
- Amalgamsanering, bør/bør ikke, og i så fall hvordan?
- Hvilke tannleger, kjeveortopeder, leger osv bør vi oppsøke?
- Kan vi få dekket noen av utgiftene?
- Bør vi reise utenlands for å få utført noe av arbeidet?
- Hvis vi fjerner tenner, hvilke alternativer har til proteser?
- Hva bør vi bruke istedenfor amalgam?
Annet?
Bakterier fra munnen kan vandre med blodet og gjøre skade andre steder i kroppen nrk.no/nett-tv/indeks/91581
Jeg har problemer med at Puls-programmene hopper. Drar "tidsmåleren" litt videre for å få gang i programmet igjen. Vet ikke om dere opplever det samme. Men etter mye om og men klarte jeg å få det til å stå på rett plass slik at jeg kunne få med meg hvem denne gubben var, og det er:
Ingar Olsen, professor, odontologisk fakultet, OiU.
Har klart å oppspore noe mer om vedkommende: Ingar Olsen, Institutt for oral biologi, Det odontologiske fakultet, Universitetet i Oslo. Her er mer om det han snakker om på Puls:
https://web.archive.org/web/20051222...ider/Fakta.htmDet gikk ikke så bra med Jens. Selv om tennene var fine, var han mye syk. Han fikk tidlig sukkersyke, og etter å ha blitt rammet av hjerteinfarkt, fikk han til slutt slag. I dag, invalidisert og nylig behandlet for lungebetennelse, tar han seg tankefull til de tannløse gummene. Hvis bare tannlegen hadde gjort mer enn å tette hullene!
Tannløsningssykdom, eller marginal periodontitt, affiserer ifølge britiske forskere til enhver tid nærmere syv av ti personer. Bakterier spiller en viktig rolle i sykdomsprosessen, og kan spres fra munnen til andre deler av kroppen. Mikroorganismene kan også skade andre organer, gjennom toksinene de skiller ut eller ved å forstyrre kroppens immunsystem.Sist endret av Admin; 16-11-18 kl 23:16 Begrunnelse: Links
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 24Siste melding: 08-05-07, 10:18 -
knusk tørr i munnen og halsen...
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 10Siste melding: 01-12-06, 20:57

Svar med sitat

Bokmerker