Viser søkeresultater 1 til 10 av 87
Hybrid View
-
06-06-06, 17:58 #1
Hypothyreose. Velregulert på levaxin. Veldig overvektig.
ser at kontoen min her var slettet. uff... er visst ikke for aktiv her inne nei....
men over til saken....
jeg har hypothyreose. i følge blodprøvene mine er jeg velregulert på levaxin.
jeg er også veldig overvektig. ca 25kg for mye. jeg er mest sannsynlig insulinresistent.
nå går jeg på grete roedekurs for å gå ned i vekt. er akkurat begynt på kurs 2. og det går overhode ikke bra. på 11 uker har jeg gått ned 2,5kg. men jeg hopper opp og ned som en jojo.
jeg følger opplegget slavisk, men får ikke trimmet for mye pga en skadet rygg. men med så mye kg for mye, burde det gå greit å gå ned.
tanken har slått meg flere ganger at det er stoffskiftet mitt som gjør at jeg ikke går ned.
blodprøvene mine viser at jeg er velregulert, men jeg føler det ikke i det hele tatt.
går det an at blodprøver viser flotte resultater, men at kroppen overhode ikke nyttegjør seg av medisinene? spesielt merker jeg problemer med middag. det er akkurat som kroppen min overhode ikke klarer å kvitte seg med middag. jeg føler dermed at forbrenning og fordøyelsessystemet i det hele tatt er så tregt at det ikke kvitter seg med mat før jeg fyller på med nytt. dårlig forklart, men vet ikke hvordan jeg skal ordlegge meg.
jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. endokrinologen kunne ikke hjelpe meg med annet en beskjeden at jeg måtte gå ned i vekt. men hva hjelper det når jeg prøver og prøver og ikke noe skjer....
ser flere nevner armour. hva er det, og hvordan får man det? er det bedre en levaxin? kan man bruke det når man ammer??
finnes det noen endokrinologer i landet som er spesialister på bare stoffskifte? for på haukeland føler jeg rett og slett ikke jeg blir tatt på alvor i det hele tatt....
håper noen har noen lure svar til meg. for dette er så frustrerende..
-
06-06-06, 18:17 #2
VET du at du er velregulert på Levaxin og at blodprøvene dine er fine? Eller er det bare legen din som sier det? Jeg har sett prøveresultater av venninner som har vært helt "bort i hampen", og legene sier de er fine. Har du fått printet de ut? Hvis ikke så anbefaler jeg deg å gjøre det, og legge de ut her for å få de kommentert.
For det andre: måler du morgentempen din før du stiger ut av sengen? Den var iallefall en veldig god indikator hos meg på at energiomsetningen i cellene (forbrenningen) IKKE fungerte! Etter at jeg doseøkte begynte langsomt tempen å stige og kiloene å synke.
Bare dette fra meg. Her kommer mer kompetente folk og svarer deg.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
06-06-06, 18:19 #3
Hei Mokki

Det gamle forumet krasjet, så det ble laget et nytt og vi alle måtte lage ny konto...
Ellers er det ikke uvanlig at man kan være syk selv om man er, i følge blodprøvene, i balanse. Stoffskiftet går jo tregt når man er hypothyreot.
Og det gjør at man kan ha problemer med å ta av. At endokrinologen sier det han gjør, er ikke noen overraskelse. Det skjer hele tiden ser det ut til. Det finnes en plass hvor man er spesialister på thyreoideasykdom og der er på Aker Universitetssykehus. Der har de en Thyreoidea poliklinikk
Armour er fremstilt av grise thyreoideakjertel og er et naturlig fremstilt preparat. Mens Levaxin er kunstig fremstilt hormon. Ikke alle kan nyttegjøre seg av Levaxin like effektivt og for noen av dem er Armour et godt alternativ. Et annet er å få tilskudd av T3 (trijodthyonin). Det er flere på forumet som går på kombi-behandling og trives med det.
Regner med at du får flere svar og mer personlige svar. Jeg går bare på Levaxin ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
06-06-06, 19:42 #4
Jeg skiftet til Armour mai 03 og var 12kg lettere 2mnd senere - enda spiste jeg mye mer.
Armour har vært fint til nå. men jeg har fått det litt igjen og prøver nå å blande med litt Levaxin. Får se åssen det går.
Jeg er nok en vanskelig person.
Møtet ditt med dem som er statsansatt for å hjelpe deg er desverre ikke bedre enn mine egene erfaringer. Jeg må bare oppfordre deg til å klage når behandlingen du får ikke virker. Klag så de hører det - vi er alt for snille !
Armour kan alle leger skrive ut. Det er bare å forlange !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-06-06, 20:02 #5
jeg har sett prøveresultatene. og de ser ok ut. har ikke de siste resultatene. har sett de da...
Opprinnelig skrevet av Yvette
har i flere syklusser målt morgentemperatur. før eggløsning ligger min kroppstemperatur på rundt 36,2 etter eggløsning ligger den på 36,6 ca.. selvfølgelig med variasjoner....
jeg har akkurat økt dosen bittelitt til tross for at legen ba meg redusere. reduserte med 150mikrogram i uken, men har nå økt med en halv tablett igjen..
jeg føler meg så tappet for energi. er så trøtt, men ikke søvnig liksom.....
så enten er stoffskifte helt på tur, eller så holder jeg på å utvikle diabetes type 2. (er insulinresistent).
skal til legen igjen om halvannen uke. får høre hva han sier.. for dette blir jeg sprø av...
-
06-06-06, 21:04 #6
Jeg syns du skal si til legen din at du blir sprø av dette og at du ikke kan ha det sånn. Ønsker deg lykke til hos legen. Dersom du har insulinresistens må det vel være en diett du kan gå på eller?
-
13-06-06, 20:46 #7
til fastlegen i morgen
i morgen har jeg time hos fastlegen. er så spent på hva han sier.
stoffskifte blir nok et hett tema....
jeg er overhode ikke bra. i følge blodprøvene er jeg heeeeelt fin, men ikke inni meg..
jeg er sinna og ustabil, trøtt, tørt hår og neglene deler seg, dårlig hukommelse. og mulig det har noe å si... men jeg har jo en betennelse i muskelfestet og nerverøtter i ryggen som ikek blir bra (ryggen strteiket for 3mnd siden.. og er ikke blitt bra enda).
er så spent. har så lyst å prøve en annen behanling en vanlig levaxin....
er det noe mer jeg bør ta opp med han??
er jo tydelig at når jeg går på 150 mikrogram 6 dager i uken og 75 en dag, og ikke er i bedre form en dette (med en TSH som viser under 1 på blodprøven) så er noe galt...
-
13-06-06, 22:03 #8
Enig - behandlingen virker ikke som den skal.
Prøv å bruk akkurat de orda i en argumentasjon med legen din.
Behandlingen skal virke - ikkesant kan du si !
Så hvorfor er jeg ikke bra da ?
Og da får du nok beskjed om å være litt tolmodig - da kan du be om å få en dato ! (sånn ca iallfall).
Da har du et argumet til - når den tiden løper ut
Da står du sterkere hvis du sier du vil prøve noe annet enn Lefvaxin.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-06-06, 09:24 #9
har en veninne osm jobber på endokrinologisk poliklinikk. hun hadde spurt thyreoidea-spesialisten der om armour, og som forventet mente hun at det ikke var noe å satse på. for dårlig dokumentert og vanskelig å regulere dosen....
regner ikke med fastlegen min er veldig behjelpelig.
har nå gått på levaxin siden 2000, og begynner å kjenne kroppen min etterhervet. så vet at det ikke er som det skal....
jaja. skal ikke være negativ før timen i dag. skal legge frem ting på en rolig måte, så får vi se hva han sier...
-
14-06-06, 09:27 #10baremei Gjest
At det er vanskelig å regulere dosen er gammel overtro - det var sånn for 30 år siden, ikke nå lenger.
Faktisk er Levaxin mer ustabilt enn Armour, og samme medisin med annet navn i USA har flere ganger blitt trukket tilbake fra hyllene av FDA fordi boksen ikke inneholdt riktig styrke, bl.a. pga lagringsforhold og annet ymse. Det har ikke skjedd med Armour på flere tiår.
Så nå kan du oppdatere legen din. Og informasjon om dette finnes bl.a. på nettsidene til FDA.
Lignende tråder
-
Veldig varm når det er varmt og veldig frossen når det er kaldt?????
Av Rabiosa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 17-03-12, 21:57 -
Veldig opp og ned
Av Trude i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 29-03-11, 17:01 -
Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 17-05-10, 13:55 -
hei, veldig ny
Av kokkelærling i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-04-08, 10:00 -
Jeg var etter min leges vurdering behandlingstrengende overvektig
Av Jon i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 05-08-05, 17:55

Svar med sitat
Bokmerker