Hei alle sammen :-)

Endelig tilbake! Har flyttet og måtte bestille nytt internett abonnement. Jeg må si at jeg har savnet forumet og alle dere her inne.

Jeg har et spørsmål til dere.

Jeg fikk avslag på time hos endo på Stavanger Univesitetssykehus. De har sendt brev til legen min, som igjen ringte meg den 24 mai. Slik jeg forstod ham, mente de der oppe at jeg var overmedisinert. Jeg har hyper symptomer for tiden (kanskje ikke så merkelig siden jeg har positiv TRAS???) Så da legen anbefalte meg å gå ned fra 100 mg til 50 mg, så sa jeg OK selv om jeg var redd det var et kjempestort hopp.
Uansett hadde endoen skrevet at jeg kanskje hadde forbigående stoffskifteproblemer. Er det mulig når jeg har fått bekreftet autoimmun threoidea lidelse?? Fortsetter ikke bare kroppen å ødelegge kjertelen til den er helt død?? Kan liksom ikke skjønne at den prosessen bare skulle stoppe opp slik uten videre.

Jeg har jo tenkt på dette etter på. Jeg var hos nevrolog samme dag som jeg fikk tlf fra legen. Denne nevrologen satt med blodprøvene mine på skjermen da jeg kom inn døren. Og noe av det første han sa var at jeg ikke måtte henge meg slik opp i blodprøvene mine. For leger behandlet ikke blodprøver, men pasienten (BULLSHIT! Det vet vi vel her inne) Jeg syntes det var merkelig ting å si, for en nevrolog. Han vet vel ikke mye om stoffskiftet Hans medisin for at jeg skulle komme meg ut i jobb igjen var, ta deg sammen, tren, ikke hvil/sov på dagen om jeg er urolig om natten i perioder og sett mål for fremtiden selv om jeg er dårlig. Trygdeetaten ville ikke fø meg for alltid. Og så skulle jeg tro blindt på doktorene, for de visste visst best. Jeg burde jo ikke bry meg om dagspressen osv.
Jeg spurte flere ganger om han hadde prøvesvarene mine fra Haukeland. Og at jeg ville sjekkes, pga av for høy TRAS og TG-antistoffer. Han unngikk spørsmålet og flere lignende. Noe som gjør meg ganske så sikker på at han ikke har dem. Og har ikke han dem, som arbeider på sykehuset, så har ikke endoen de heller. Og det igjen kan gjerne forklare svaret fra endoen?

Huff. Jeg er nok i en ganske dårlig periode for tiden. Føler bare for å legge meg under dynen og ikke stå opp fra senga igjen. Kjenner jeg blir sint på den nevrologen hver gang jeg tenker på den timen. Jeg synes han var utrolig nedlatende. Heldigvis fikk jeg tatt litt igjen på han. Jeg sa at jeg ikke leste ukepressen, men favoriserte boken til Trine Bjøro og artikler fra Lægeforeningens tidskrift og en om HUNT undersøkelsen. Da trakk han seg fort ut av diskusjonen....

Jeg synes heldigvis at legen min er bra. Han er vikar for hun jeg vanligvis går til, som ikke har peiling i det hele tatt. Han tåler at jeg vet masse og vil diskutere det meste, og vil ha mest mulig info osv. Ikke bryr han seg om at jeg heller ikke eier autoritetsrespekt. Håper det fortsetter slik Jeg skal forsøke meg med å forhandle meg til en rekvisisjon til Thyreoidea poliklinikken på Aker.. Desverre er jeg ikke satt opp til time før 4 juli. Men fortsetter nedturen må jeg komme meg inn til han før den tid.

Føler meg som verdens mest uheldige i det norske helsevesen, selv om jeg vet at det absolutt ikke stemmer. Bare sliten av det hele.... Vil bli symptomfri!!!! Sutre, sutre