Svimmel, treg, med konsentrasjonsproblemer, mm, fikk jeg vite at TSH verdien var 3.4 og FT4 19.

En legekvikkas konstaterte ikke bare at blodprøven var normal, neida! "Stoffskiftet er godt innenfor normalen", står det svart på hvitt. Det er så provoserende og veldig trist å tenke på alle pasientene som blir møtt av dette utsagnet fra leger.

Istedetfor å henvise til dr. Egil Haugs utmerkede artikkel om behandling av hypopasisenter kan vi heller se legen dypt inni øynene og si: "Mitt behandlingsmål er å få de samme blodprøveverdiene på TSH og FT4 som DU har, kjære doktor". (Forutsatt at doktoren virker sånn noenlunde oppegående!). Nora har skrevet at friske har en TSH-verdi på 1 - 2.